Salut
Un expert alerta: "Mai et dutxis immediatament després de fer esport"
Tots els experts especialitzats en l'àmbit de la salut coincideixen en un aspecte essencial per mantenir una vida saludable: la pràctica regular d'exercici físic. En cas contrari, el cos humà pot tornar-se més propens a patir diverses malalties.
Després de realitzar alguna activitat física el lògic és anar a la dutxa per rentar-se i així no fer mala olor. No obstant això, el metge especialista en Radiodiagnòstic i Radiologia Intervencionista, Jose Manuel, ha explicat a través de les seves xarxes socials que no és bo dutxar-se després de fer esport.
Jose Manuel, més conegut a xarxes socials com 'Doctor Felices', comença explicant al vídeo que "mai et dutxis després de fer esport". Coneixedor que és una afirmació que generarà moltes crítiques, el doctor comença a donar els primers detalls.
L'expert confirma que "mentre entrenem, els músculs cremen energia i això produeix calor el que eleva la temperatura del teu cos. Per compensar-ho els vasos sanguinis es dilaten i es facilita la sudoració que banya i s'evapora a la pell disminuint la temperatura".
Per aquest motiu, Jose Manuel desvela que "si acabem l'entrenament i ens n'anem corrent a la dutxa interrompem el procés natural de regularització de la temperatura i pot donar lloc a marejos i fins i tot a síncopes".
"La suor també arrossega toxines que surten a la superfície de la pell. Si ens dutxem de seguida no permetem al cos que acabi d'excretar aquestes toxines, deixant una sensació que no s'hagi completat la neteja. Fins i tot com si seguíssim suant després de dutxar-nos", recalca a tots els seus seguidors.
Notícies relacionadesL'últim motiu que dona l'expert és que "la suor té un Ph lleugerament àcid el que protegeix la pell de bacteris i agressions externes mentre fem exercici. Si et dutxes molt ràpid sobretot amb sabons alcalins trenques aquest equilibri i la teva pell queda més sense defensa podent irritar-se o ressecar-se".
El metge aconsella que el millor és que "aquests processos duren uns 15 minuts després d'acabar l'activitat. Hidrata't, socialitza amb els teus companys o reflexiona sobre el bé que ho has fet. I llavors dona't aquesta merescuda i necessària dutxa".
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Joan Roig, d’Alcanar, primer alcalde que dimiteix pel canvi climàtic
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
