La seva marxa a Andorra
El comunicat d’ElRubius no convenç Twitter (excepte a TheGrefg)
El popular youtuber carrega durament en una nota contra Hisenda i Pablo Iglesias

ElRubius ha emès aquest dissabte un comunicat sobre la seva polèmica marxa a Andorra. Una nota extensa en la qual justifica la seva mudança i critica el tracte que li han donat des dels mitjans. ElRubius, un dels youtubers més populars del món i un més que se’n va al país veí (una cosa que també han fet molts esportistes), arremet contra Hisenda: «M’han tractat com si fos un delinqüent». En el comunicat, Rubén Doblas Gundersen (el seu nom real) càrrega contra el vicepresident del Govern, Pablo Iglesias, a més de contra altres personalitats que no anomena. Aquests l’acusaven d’anar-se’n a Andorra per pagar menys impostos, una cosa que ElRubius defensa que no és així.
«Pensen que el que estic fent és il·legal i que estic fent frau fiscal. ¿Des de quan mudar-se a un altre país és il·legal? Si me n’hagués anat a viure a Alemanya, Noruega o el Japó, ningú hauria dit absolutament res», diu, i lamenta que alguns considerin «egoista» o «poc ètica» la seva decisió de mudar-se a Andorra: «Allà hi ha la majoria dels meus amics i companys de professió i allà, pel que m’expliquen, puc sortir al carrer tranquil, hi ha seguretat i puc estar en un entorn cultural tranquil i segur, que al cap i a la fi és el que estic buscant».
La nota ha avivat el debat a les xarxes socials després que el tema estigués en boca de tots durant dies. I no ha trobat precisament aplaudiments. Tot i que sí que suport en un altre youtuber, el murcià TheGrefg, que també va canviar la seva terra per anar a viure Andorra. «La nostra llibertat els dol massa», ha respost al comunicat del seu col·lega.
Entre les moltes crítiques a ElRubius, com les escriptora i activista trans Elizabeth Duval, així com altres personalitats i càrrecs polítics, també ha sorgit un ‘hashtag’ de suport a ElRubius, #RubiusEstamosContigo. I, és clar, també s’han publicat infinitat de mems.
A continuació, alguns dels comentaris a Twitter:
vvv
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella
- Lacra social Toc de queda, llei més severa i pares responsables: França busca tallar d’arrel la creixent violència juvenil
- Catàstrofe natural Les pluges torrencials deixen més de 230 morts i centenars de desapareguts al Pakistan i l’Índia
- Successos Protecció Civil posa en alerta el pla Infocat per risc d’incendi a les Terres de l’Ebre, Ponent i l’Empordà
- Mort Mor l’expresident d’Aragó Javier Lambán
- Afganistan: un any de la victòria talibana