INICI DE JUDICI ORAL A L'AUDIÈNCIA DE BARCELONA
Del Olmo porta davant el jutge l'amic que el va estafar
Rogelio Rengel, exadministrador del locutor, està acusat d'haver-li estafat gairebé 15 milions d'euros
Rogelio Rengel, exadministrador dels béns de Luis del Olmo i acusat d'haver-se apropiat d'uns 15 milions d'euros de les empreses del periodista, ha reconegut aquest dilluns davant el jutge que va desviar una mica més de 3 milions d'euros, encara que no per lucrar-se personalment, sinó per eixugar les pèrdues de l'editorial Don Balón, que controlava.
A la secció tercera de l'Audiència de Barcelona, s'ha iniciat finalment -tres anys i mig després- el judici contra Rogelio Rengel, per a qui la Fiscalia demana 12 anys i mig de presó per un delicte continuat d'apropiació indeguda, aixecament de béns i falsejament de comptes per desviar fons de diverses societats que administrava, entre elles les del periodista Luis del Olmo i la seva dona.
DESVIAMENT DE 3 MILIONS D'EUROS
L'acusat ha admès, com ja va fer l'abril del 2012, que va desviar 3,7 milions d'euros de les empreses del periodista per eixugar les pèrdues de l'editorial Don Balón que administrava, societat que va acabar en concurs de creditors, encara que ha afirmat que per a això comptava amb l'autorització "tàcita" de Del Olmo, per l'estreta relació personal que mantenien.
Per la seva part, el periodista, que es va retirar de les ones fa tres anys, ha afirmat que tenia en Rengel una "confiança plena", la mateixa que podia tenir en els seus fills, perquè el coneixia des de feia més de 40 anys, per la qual cosa ni tan sols li demanava que li retés comptes de l'administració dels seus béns.
FIRMA DE DOCUMENTS MENTRE TREBALLAVA
Segons ha explicat Del Olmo, l'acusat solia portar-li els documents perquè els firmés a la mateixa ràdio on el periodista treballava, normalment quan estava en marxa una entrevista important que no podia interrompre, i ell es limitava a estampar-hi la seva rúbrica sense tenir ocasió de llegir-los.
Luis del Olmo, que com a acusació particular demana 25 anys de presó per al processat, ha explicat que va ser el mateix Rogelio Rengel, amb qui tenia una estreta relació personal, qui li va proposar administrar els seus béns, cosa que el periodista va acceptar immediatament perquè li semblava una persona "tan decent i tan honesta", segons ha explicat ell mateix davant el tribunal.
"CONFIANÇA CEGA"
"Tenia una confiança tan cega en ell...", ha insistit el veterà locutor radiofònic, que en declaracions a la premsa ha assegurat que Rogelio Rengel no li ha tornat ni un cèntim dels diners que presumptament va desviar i que no té "cap esperança" de recuperar les sumes sostretes.
Segons ha relatat Del Olmo, va ser l'agost del 2011, arran de la detenció del processat, quan va saber que li havia "robat" diners perquè la dona d'aquest va anar a casa del periodista per confessar que s'havia apropiat d'uns sis milions d'euros, suma que després va pujar fins als 15.
ALTRES ESTAFATS
Notícies relacionadesLa Fiscalia acusa el processat d'haver estafat no només el matrimoni Del Olmo, sinó altres persones de la seva confiança, a qui administrava els béns, dels quals presumptament es quedava una part corresponent a les inversions que gestionava.
Segons el ministeri públic, entre els anys 2005 i 2011 l'acusat va desviar suposadament quantitats de diners de les societats Producciones Lumer S.A. i Sociedad Profesional de Periodismo, pertanyents a Del Olmo i la seva dona, i va justificar comptablement aquestes sortides com a inversions sense que aquestes es portessin a terme.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics