Una campanya demana emoticones per als dies de la menstruació
La iniciativa, impulsada a través de Change.org, pretén trencar tabús sobre el període femení

emoticonos
En l'àmplia oferta d'emojis o emoticones que hi ha als teclats de smartphones o a les xarxes socials, les dones poden trobar símbols de maquillatge, vestits, amor, viatges, però no existeix un emoji específic per descriure els dies de la menstruació. "En tot el món aproximadament 300 milions de dones tenen el seu període en aquest moment i cap d'elles pot expressar-ho amb emojis, el llenguatge universal de l'entorn digital". Amb aquest argument, una campanya a Change.org impulsada per Bodyform, empresa de productes d'higiene femenina del Regne Unit, reclama a la firma Unicode que incorpori 'femojis', emoticones que descriuen la síndrome premenstrual, compreses i fins i tot roba interior tacada.
L'objectiu és arribar a les 10.000 firmes, i llavors enviar una petició formal a Unicode, empresa responsable dels emojis. Aquest dissabte ja n'havien recollit gairebé 8.000.
Notícies relacionadesLa iniciativa busca, a més, contribuir a canviar la situació amb què nenes i dones viuen els dies de regla. A moltes els provoca vergonya, ansietat o falta de confiança parlar sobre els seus períodes. Els emojis, apunten els impulsors de la campanya, ajudaran a "trencar els tabús i a animar la gent a expressar com se senten amb el seu període".
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable