Una campanya demana emoticones per als dies de la menstruació
La iniciativa, impulsada a través de Change.org, pretén trencar tabús sobre el període femení
emoticonos
En l'àmplia oferta d'emojis o emoticones que hi ha als teclats de smartphones o a les xarxes socials, les dones poden trobar símbols de maquillatge, vestits, amor, viatges, però no existeix un emoji específic per descriure els dies de la menstruació. "En tot el món aproximadament 300 milions de dones tenen el seu període en aquest moment i cap d'elles pot expressar-ho amb emojis, el llenguatge universal de l'entorn digital". Amb aquest argument, una campanya a Change.org impulsada per Bodyform, empresa de productes d'higiene femenina del Regne Unit, reclama a la firma Unicode que incorpori 'femojis', emoticones que descriuen la síndrome premenstrual, compreses i fins i tot roba interior tacada.
L'objectiu és arribar a les 10.000 firmes, i llavors enviar una petició formal a Unicode, empresa responsable dels emojis. Aquest dissabte ja n'havien recollit gairebé 8.000.
Notícies relacionadesLa iniciativa busca, a més, contribuir a canviar la situació amb què nenes i dones viuen els dies de regla. A moltes els provoca vergonya, ansietat o falta de confiança parlar sobre els seus períodes. Els emojis, apunten els impulsors de la campanya, ajudaran a "trencar els tabús i a animar la gent a expressar com se senten amb el seu període".
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Entendre-hi més ¿Com veiem els catalans i espanyols als immigrants?
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Cinc trucs secrets dels supermercats perquè gastis més diners, segons un dietista
- Protesta sense precedents Més de 300 subinspectors dels Mossos no aniran a la feina aquest dimecres
- Agricultura La Comissió enviarà veterinaris a Catalunya a supervisar les mesures contra la pesta porcina
- Transport públic Un senglar mort causa retards de més de mitja hora a la línia R4 de Rodalies a Barcelona
- Comunitat Valenciana El PP nomena Mazón portaveu d’una comissió de les Corts que no es reuneix amb un extra de 8.879 euros a l’any
