Seguretat viària
Quan utilitzar correctament els llums antiboira i així evitar una multa de 200 euros
La Guàrdia Civil explica quan i com s’ha d’utilitzar aquest tipus d’il·luminació que dona més seguretat a l’hora de circular al permetre ser més visibles per a la resta de vehicles

Un camión y un coche circulan con niebla en la A2, en dirección a Lleida. /
Com que estem entrant en una època de l’any dominada per la presència de bancs de boira espessa en molts punts de l’interior, però també a les zones de costes especialment a les primeres hores del dia, la Guàrdia Civil ha volgut prevenir sobre una de les funcions més necessàries a l’hora de circular en aquest tipus de condicions meteorològiques i que més maldecaps dona als conductors.
Parlem de l’ús dels llums antiboira, tant els davanters (que serveixen per poder millorar la visibilitat de la carretera mentre conduïm), com els posteriors (la funció dels quals és ser localitzats fàcilment per la resta de vehicles per mantenir una distància de seguretat prudent entre els cotxes i maniobrar en conseqüència).
I és que aquest tipus d’il·luminació, especialment amb els llums vermells posteriors, tenen un feix de llum molt potent que en situacions de bona visibilitat pot arribar a enlluernar la resta de conductors i posar tots els que circulen en risc de tenir un accident.
És per això que el seu ús està restringit a unes situacions meteorològiques concretes (aquelles que minven directament la visibilitat conduint), i queda prohibit, sota risc de multa de 200 euros, en un altre tipus de contextos.
¿Quan s’han d’utilitzar els llums antiboira davanters?
Quan ens trobem un banc de boira o fum o pols present en l’ambient i quan la pluja sigui especialment intensa.
¿Quan no s’han d’utilitzar els llums antiboira davanters?
Amb pluja feble que no dificulti la visualització de la carretera.
¿Quan utilitzar els llums antiboira posteriors?
Notícies relacionadesNomés quan la boira sigui densa i espessa, la precipitació de pluja o neu que caigui sigui d’intensitat forta, i quan el fum i pols en l’ambient dificulti enormement la visualització de la nostra posició a la resta de vehicles.
¿Quan no s’han d’utilitzar els llums antiboira posteriors?
Amb pluja feble, poca precipitació de neu, boira lleugera i si la pols, fum i qualsevol resta de contaminació presents en l’ambient no dificulta ser localitzats per la resta de vehicles.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos