La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar

Els mesuradors de les carreteres donen un marge al conductor abans de processar la sanció

La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar

Efe / Patrick Seeger

1
Es llegeix en minuts

La presència dels radars a les carreteres, malgrat les advertències, no evita que molts conductors es confiïn i mantinguin el vehicle per sobre del límit de velocitat establert. No obstant, hi ha un marge d'error en el còmput entre el que marca el cotxe i el que percep el senyal que fa que els radars es programin per evitar penalitzacions que es puguin reclamar.

La Direcció General de Trànsit ha recordat en un tuit de quant és aquest marge, que se situa en 7 km sobre la velocitat límit autoritzada fins als 100 quilòmetres per hora. És a dir, si la velocitat màxima marcada són 100 quilòmetres per hora (km/h), el radar salta als 108 km/h. Aplicat a les altres vies, resulta que si el límit són 50 km/h, salta als 58 km/h, als 60 km/h, als 68 km/h i així successivament. A partir d'aquests registres és quan el sistema sancionador es posa en marxa i es processa la multa al conductor del vehicle i la possible retirada de punts del carnet de conduir.

Notícies relacionades

Però a partir dels 110 km/h el criteri canvia i deixa d'aplicar-se la suma de set com a unitat per passar a sumar-se el 7%. Així, el límit sancionable per sobre dels 110 km/h està en els 117,7 km/h. I per a la màxima velocitat permesa a les autopistes i autovies espanyoles s'ha de sobrepassar els 128,4 km/h.

La norma està vigent des del 2014, quan va entrar en vigor la modificació del codi de circulació, que abans donava un marge de gràcia de fins a 10 km/h. La DGT incideix especialment a sancionar l'excés de velocitat per aconseguir rebaixar l'alta sinistralitat a les carreteres espanyoles. A les xarxes socials corre una nova campanya per conscienciar dels perills sota el lema #LaCarreteraNoEsUnCircuito.