R-1 i RG-1

La línia del Maresme de Rodalies Renfe, tallada tres hores per una avaria elèctrica

La reparació a l’R1 a l’altura de Badalona s’ha allargat fins a les 9.20 hores però la normalitat en els horaris no s’aconseguirà fins al migdia. Prop de 20.000 viatgers s’han hagut de buscar la vida per arribar ala seva destinació

La línia del Maresme de Rodalies Renfe, tallada tres hores per una avaria elèctrica

FERRAN NADEU

  • Línia R1 de Rodalies Renfe: ¿està condemnada a desaparèixer?

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

La circulació de tots els trens de les línies R1 i RG1 ha quedat interrompuda aquest dijous durant tres hores entre Vilassar de Mar (Maresme) i Sant Adrià de Besòs (Barcelona) a conseqüència d’una avaria elèctrica. La fallada a la catenària, que s’ha produït a les 5.30 hores a l’altura de Badalona, s’ha notificat poc després de les sis del matí, quan els trens han passat a circular en via única. Pocs minuts més tard, a les 6.15 hores, Renfe ha informat que per resoldre el problema era necessari aturar el pas del combois en els dos sentits. A les 9.20 hores s’ha restablert el trànsit ferroviari, però la freqüència de pas dels trens i els horaris tardarà hores a arribar a una certa normalitat.

A les 6.45 hores, mitja hora després de l’avaria, tècnics del gestor d’infraestructures (Adif) han estimat, després de desplaçar-se a Badalona, que necessitarien un tall de dues hores per reparar-la, període durant el qual la circulació de les dues línies ha hagut de ser interromput perquè els operaris poguessin treballar amb seguretat. Allà ha començat la resolució del problema tècnic, però també ha començat el caos habitual de viatgers quan una línia tan important, en aquest cas, la que uneix el Maresme amb la capital catalana, es queda sense servei.

Transport alternatiu

L’empresa ha recomanat als viatgers de les línies afectades l’ús de transports alternatius. Es tracta d’una de les línies més freqüentades de Rodalies. La companyia ferroviària ha assegurat que, com que és un recorregut molt llarg i amb moltes persones afectades (unes 20.000), era materialment impossible contractar autobusos per cobrir tots els trajectes. Tot i que, segons font de Renfe, s’ha contractat algun autobús des de Mataró.

Això ha passat, a més, un dia plujós, i això sempre és sinònim de mobilitat complicada, sobretot a les carreteres i carrers de les ciutats. Per sort no era dilluns, que sol ser el dia en què es registren més problemes d’embussos. Els milers de persones que s’han quedat sense tren per anar a treballar o a estudiar no han tingut excessives alternatives. El bus que uneix Mataró amb Barcelona ha registrat cues insòlites, com les que ha pogut registrar TV Mataró.

Notícies relacionades

Els que han recorregut al cotxe s’han trobat la C-31 molt carregada (a les 10.30 hores encara queden quatre quilòmetres de cua a l’altura de Badalona i el túnel de Santa Coloma i quatre més a la B-20 en el mateix tram) i les dues rondes de Barcelona impracticables. Aquesta situació, també agreujada per un accident a l’altura de l’antic peatge de Vilassar, encara era molt complicada passades les 10.30 hores, amb la Ronda de Dalt i la Ronda Litoral amb circulació amb retencions en pràcticament tot el seu traçat.

«Tenim experiència»

Mentre molts es buscaven la vida, eren multitud els que es quedaven a les estacions de tren esperant la resolució del problema. Així que anaven passant els minuts (algunes persones han esperat durant dues hores), anava creixent el malestar. A tot això ha fet referència a Rac1 Jordi Puigneró, vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori. Amb el missatge que ja és habitual quan algú del Govern parla sobre els trens de Rodalies: «Sense gestionar la infraestructura, les estacions i els trens és impossible poder donar un servei de Rodalies en condicions. Nosaltres tenim experiència, gestionem Ferrocarrils, i si puja a un tren de Renfe i a un altre de FGC veurà les diferències respecte a seguretat, puntualitat, neteja, tot... Per tant, tenim experiència a gestionar aquest tipus de serveis i podem fer-ho molt millor que l’Estat».