Anar al contingut

TRANSPORTS

Encarrilada la reducció del preu del transport públic en 18 municipis

Les administracions volen integrar 18 localitats de la zona 2 al mapa tarifari de la zona 1 el 2019

Gisela Macedo

Encarrilada la reducció del preu del transport públic en 18 municipis

ALBERT BERTRAN

Les tarifes del transport públic de l’àrea de Barcelona van camí de canviar a partir de l’1 de gener del 2019 en 18 municipis metropolitans de la segona corona, que passarien a ser de la primera.

Segons han confirmat aquest dimecres fonts de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), dimarts es va realitzar una reunió amb representants de les diferents localitats, que van donar la seva conformitat per dur a terme el projecte tot i que amb certs matisos per part d’alguns. No obstant, l’acord no està tancat definitivament amb la Generalitat, en concret, amb el Departament de Territori i Sostenibilitat. Hi ha, no obstant, la voluntat que el canvi en el mapa de tarifes es faci efectiu el 2019.

En aquests moments, una targeta T-10 per a aquests 18 municipis que actualment es troben a la zona 2 té un cost de 20,10 euros, mentre que el mateix títol de transport d’una zona val 10,20 euros. Aquesta diferència de preus afecta altres abonaments, com la T-Mes, per la qual es paguen 72,70 euros en zona 2 i 54 euros en zona 1.

Municipis beneficiats

Els municipis que canviaran les tarifes seran els següents: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat la mesura com un objectiu "compartit" per les diferents institucions amb l’horitzó final d’assolir "la zona única". "Volem que hi hagi un transport públic a la ciutat real que és la ciutat metropolitana", ha recalcat la regidora. Ara per ara, la mesura ha de ser aprovada en el plenari de l’AMB el pròxim 16 d’octubre i després l’Autoritat del Transport Metropolità  (ATM) haurà d’aprovar el nou mapa tarifari.

Això pot provocar greuges comparatius en municipis no metropolitans de l’actual segona corona, que quedaran fora de la zona 1. En el cas de Sabadell, per exemple, els estudiants de la UAB que fins ara estaven a la mateixa zona que la seva universitat hauran de pagar més, de la mateixa manera que si volen desplaçar-se al municipi veí de Barberà del Vallès també hauran d’abonar el cost d’un títol de dues zones.