Previsió meteorològica
El Meteocat ho confirma: canvis bruscos a Catalunya en menys de 24 hores
L’Aemet ha activat avisos grocs en cinc comunitats autònomes
Les danes més «perilloses» ara seran batejades amb noms propis
La setmana arrenca amb calor extrema, però un canvi dràstic en el clima arribarà dijous
La setmana ha començat marcada per l’estabilitat a Catalunya: després del pas de la cordonada de Sant Francesc, les temperatures han tornat a pujar a tot el territori català fins arribar als valors típics de principis de tardor.
No obstant, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ja adverteix que avui dimecres serà l’últim dia en què podrem disfrutar d’un temps estable.
Segons les prediccions, la jornada començarà amb intervals de núvols baixos al litoral i prelitoral de la Catalunya central i sud. A la resta del territori, el sol s’imposarà i les temperatures continuaran pujant fins als 20 o 25 °C en general, però no hi haurà gaires canvis respecte a dimarts passat.
Un canvi radical
A partir de la tarda començarem a notar el canvi a l’atmosfera: arribaran les pluges a punts del litoral de Tarragona i al Prepirineu central, i seran d’intensitat feble o moderada.
No serà fins dijous quan una dana provoqui un gir dràstic en el temps a Catalunya. Es tracta de la dana Alice, que afectarà avui gran part de la Península.
De fet, l’Aemet ha activat avisos grocs en cinc comunitats autònomes: Aragó, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Regió de Múrcia i el País Valencià.
Arribarà a Catalunya
La dana arribarà dijous a Catalunya i deixarà precipitacions al territori. Al matí tindrem el cel cobert de núvols que aniran augmentant a mesura que avanci el dia.
A més, s’esperen pluges al llarg de la jornada a tot el litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona, on el Meteocat ha activat l’avís groc per la intensitat dels xàfecs.
A partir de la tarda l’avís s’estendrà per la Catalunya central, on poden anar acompanyades de fortes tempestes. Les temperatures no experimentaran grans canvis, tot i que podrien recular mínimament.
⚠ El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat l'avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per intensitat de pluja ⚠
— Meteocat (@meteocat) October 8, 2025
➡ Dijous de 02:00 h a 20:00 h.
➡ Possibilitat de precipitació > 20 mm / 30 minuts
➡ Grau de perill màx. 🟡 2/6
Hora local (h) = TU+2 pic.twitter.com/Tk1BJnloyC
Millora gradual
Les precipitacions continuaran al llarg de divendres, especialment en punts del Camp de Tarragona i al Pirineu occidental però, de moment, sense avisos actius per part del Meteocat.
Notícies relacionadesEl cel continuarà ennuvolat al litoral i prelitoral català i a la resta del territori tornarà a sortir el sol. Les mínimes continuaran baixant i les màximes es mantindran sense canvis.
De cara al cap de setmana, es preveu una millora gradual del temps, tot i que serà passatgera, ja que durant la matinada de dilluns podria tornar la inestabilitat amb l’entrada d’un nou front.
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) October 7, 2025
🌧️ Aquest cap de setmana començarà amb nuvolositat i alguns ruixats
🌡️ A banda, també s'espera que l'ambient sigui més fresc fins divendres pic.twitter.com/KxN5ySCHF4
Temps Temperatures Barcelona Pluges Tardor Tarragona DANA - Gota freda Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat)
- La festa de Lamine Yamal a Luz de Gas
- Protecció Civil insta a tenir un kit d’emergència a casa
- Nova causa judicial L'Audiència de Barcelona ordena investigar Joan Laporta per estafar 100.000 euros a una inversora
- Per sobreviure 72 hores ¿Què ha de tenir el kit d’autoprotecció recomanat pel Govern als catalans?
- ACTUALITAT BLAUGRANA Guardiola, sobre la possibilitat de tornar al Barça a la llotja: «¿De què, de president, de corbata? Va home, va»
- Poc temps, grans resultats: el consell de l’expert que trenca mites del gimnàs
- 250 km de pistes d’esquí alpí Neus catalanes presenta la nova temporada d'esquí
- Nova causa judicial L'Audiència de Barcelona ordena investigar Joan Laporta per estafar 100.000 euros a una inversora
- Concentracions clandestines Curses de cotxes il·legals sense carnet ni ITV: posen 38 denúncies a Avinyó i Talamanca
- Al Congrés El PSOE esquiva el veto de Junts i aprovarà la llei de lloguers temporals amb la resta de socis
