Protecció Civil
Activat el pla Inuncat per pluges intenses al litoral i prelitoral de Catalunya

Protecció Civil de la Generalitat ha activat la fase d’alerta del pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (Inuncat) per la previsió de pluges intenses aquest dimecres de matinada a les comarques del litoral i prelitoral central. En concret, Meteocat ha emès un avís de perill moderat i alt per acumulació d’aigua i pluges intenses.
En un comunicat aquest dimarts, han detallat que es preveuen pluges que poden superar els 40 litres per metre quadrat en 30 minuts, i que es pot superar el llindar d’acumulació de pluja de 100 litres per metre quadrat en 24 hores.
Els xàfecs sovint aniran acompanyats de tempesta i no descarten calamarsa, i han explicat que aquest dimecres al matí es poden mantenir les pluges fins al vespre, però «amb menor intensitat».
⚠ El Servei Meteorològic de Catalunya emet avís de situació meteorològica de perill (#avisos SMP) per acumulació de pluja ⚠
— Meteocat (@meteocat) 29 de agosto de 2023
➡ Dc. 02:00 a dj. 02:00 h
➡ Possibilitat de precipitació > 100 mm / 24h
➡ Grau de perill màx. 🟡 2/6
*Hora local (h) = TU +2 pic.twitter.com/L3B3mPSdnk
A les Balears, sobretot l’illa de Mallorca, el temporal ha castigat amb forts vents i pluges torrencials que han provocat caos als aeroports i creuers. Molts turistes s’han vist afectats i, en el cas del Regne Unit, no hi ha més places per als vols de retorn fins dissabte, i alguns s’han vist obligats a volar a Barcelona pel ‘sold out’ dels hotels a l’illa balear.
¿S’acosta una DANA?
L’entrada de la massa d’aire fred des d’aquest cap de setmana passat podria desembocar en una Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que podria acabar amb tempestes extremes durant aquesta setmana.
Notícies relacionadesA partir d’aquest dimecres la inestabilitat tornarà a augmentar i, tot i que no s’espera una situació de tempestes generals, podrien registrar-se xàfecs molt intensos a Catalunya. Així mateix, dijous hi podria haver una altra arribada d’aire fred a l’Atlàntic, segons Meteored.
Divendres, l’aire fred ja estarà als voltants de la Península i podria esqueixar-se del raig polar, generant una DANA o «gota freda», amb una evolució erràtica i incerta en el dia d’avui. Si es complís aquest escenari, afegeix l’expert de Meteored, les pluges i tempestes podrien ser molt intenses, localment torrencials en algunes zones del país durant el cap de setmana.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols