Previsió meteorològica

Temps de Catalunya, avui divendres 9 de juny de 2023: tornen les tempestes

¿Remunten els pantans a Catalunya?

¿Com notarem la borrasca ‘Òscar’?

L’Aemet dona una mala notícia als que tenen vacances al juny

Diverses comarques de Catalunya tornen a estar sota avisos per pluges intenses

Temps de Catalunya, avui divendres 9 de juny de 2023: tornen les tempestes

J. P. Gandul / Efe

1
Es llegeix en minuts

Les tempestes i la inestabilitat tornen a Catalunya aquest divendres, 9 de juny. Començarem a veure precipitacions durant el matí (ja s’han donat de matinada) a nombroses comarques. A la tarda arribaran els xàfecs més intensos.

Els núvols taparan Catalunya bona part de la jornada. Tot i que s’obriran algunes clarianes a partir de mig matí, no es confiïn. El dia serà mogudet.

Fins a mig matí es registraran xàfecs en punts de les comarques occidentals que es podrien estendre de manera més dispersa a altres zones del país. A l’acabar el matí arribaran les pluges a les muntanya, al prelitoral i a l’interior de les comarques del nord-est.

A la tarda, els xàfecs s’intensificaran en punts de l’oest. La pluja podrà venir acompanyada de tempesta i, localment de calamarsa. Els xàfecs podran ser forts i abundants en algunes zones, on la Generalitat ha activat avisos per intensitat de pluja.

Les temperatures segueixen la seva lenta però incessant tendència a l’alça.

Notícies relacionades

S’esperen ratxes fortes de vent durant la tarda a la Costa Brava i en punts del sud de les comarques de Ponent.

Les tempestes no afluixaran, més aviat al contrari, durant el cap de setmana. Els xàfecs seran especialment intensos a les zones de muntanya de l’interior i el nord. El dia amb més pluja serà diumenge. La setmana vinent començarà també amb pluges.