Previsió
‘Òscar’ retarda l’estiu a Espanya: així marcarà el temps aquesta setmana
L’atracció meteorològica de la setmana es diu ‘Òscar’. Aquest és el nom amb què l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha batejat la pertorbació que s’ha format en aigües atlàntiques pròximes a les Canàries. Segons la meteoròloga d’‘eltiempo.es’ Marta Almarcha, la borrasca «retarda l’estiu a Espanya» al tractar-se d’un fenomen més característic de l’hivern que de principis de l’estiu.
«Aquesta borrasca podria deixar dades de pressió anormalment baixes i fins i tot de rècord, cosa que seria més habitual en els mesos d’hivern», augura.
La borrasca anirà associada amb l’arribada d’un riu atmosfèric a les Canàries, de manera que les pluges podrien ser molt intenses a la part més occidental de l’arxipèlag.
A la Península
Dimecres la borrasca ‘Òscar’ se situarà a l’oest de la Península. Aquest dia, les pluges arribaran des del sud-oest i s’estendran cap al nord, i afectaran gran part del territori. Com més a l’est, més febles seran, i no s’espera que arribin a les Balears.
La borrasca continuarà avançant al nord i dijous el seu centre es podria situar més pròxim al nord-oest de la Península. Aquest dia, les pluges es tornaran a registrar a moltes zones del mapa, i destaquen Galícia, el nord d’Extremadura, punts d’Andalusia i a les serralades Bètiques. No s’espera que arribin al Mediterrani.
Notícies relacionadesA partir de divendres, la borrasca s’anirà debilitant mentre es continuarà desplaçant cap al nord. L’estabilitat s’anirà imposant també a la Península i, tot i que encara s’esperen algunes pluges, seran més febles. Divendres pot ploure a gran part del vessant atlàntic i hi pot haver vents del sud i sud-oest, que poden ser encara localment forts a Galícia i a l’oest del Sistema Central.
«De cara al cap de setmana, amb les restes de la borrasca cada vegada més al nord, podem tenir més estabilitat. Dissabte pot ploure encara a Galícia i a la tarda es poden formar tempestes al Cantàbric i al Pirineu. Diumenge, ja amb molta incertesa, de nou a la tarda, es poden formar tempestes al terç nord», vaticina Almarcha.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"