Primavera tòrrida
Avís de Mario Picazo sobre el que passarà a Espanya divendres al migdia
Nou missatge de l’Aemet sobre la calor d’estiu
Jorge Rey: «A partir del maig començarem a notar un canvi»

Fa dies que, el meteoròleg Mario Picazo, además de llançar periòdicament avisos sobre fenòmens meteorològics derivats de lacrisi climàtica, adverteix de l’entrada d’aire africà a la península que deslligarà de manera immediata un episodi de calor sense precedents el mes d’abril.
En un dels seus últims missatges a Twitter, Picazo es bolca en les conseqüències d’aquest fenomen, batejat per molts com el ‘forn ibèric’ i adverteix de les conseqüències el dia en què suposadament els termòmetres tocaran sostre. Per il·lustrar el missatge, el meteoròleg adjunta un mapa amb «les anomalies de temperatura previstes per a divendres al migdia».
La imatge mostra com les temperatures són, segons les seves paraules, «tan positives a tantes zones d’Espanya que fins i tot els tons vermellosos passen a ser blanquinosos i rosats».
Notícies relacionadesPicazo destaca que en alguns casos l’anomalia de temperatura positiva superarà els 15 graus.
Nits més suportables
I al final del missatge, el costat bo: «Tot i que la calor serà intensa de dia, la nit serà més suportable i no tropical com a l’estiu. És una massa d’aire càlida però seca, a diferència de les humides i xafogoses dels mesos d’estiu. Temps al temps...»
Estas son las anomalías de temperatura previstas para el viernes a medio día. Tan positivas en tantas zonas de España que hasta los tonos rojos pasan a ser blanquecinos y rosados. En algunos casos cerca de +15C. Aunque el calor será intenso de día la noche será más llevadera y no… pic.twitter.com/c5PyjjcOFP
— Mario Picazo (@picazomario) 26 de abril de 2023
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Educació La baixa natalitat provoca el tancament de 116 escoles: Catalunya perdrà 87.000 alumnes fins al 2030
- Successos Detingut a l’aeroport de Barcelona amb 2 quilos de cocaïna enganxada al cos ‘com una mòmia’
- Arquitectes barcelonins i novaiorquesos guanyen el concurs per reformar la nau de les Tres Xemeneies
- Estudi de CaixaBank Research La majoria dels nous contractats són acomiadats o dimiteixen abans de l’any