Canvi d’estació
¿Plourà aquesta primavera? Això és el que diuen les prediccions
La primavera comença aquest any amb Catalunya i bona part de la península Ibèrica castigades per la sequera. La manca d’aigua a les comarques catalanes ja supera la del 2008 i s’acosta perillosament a la de 1989-1990.
De moment, la primera setmana de la primavera astronòmica (la meteorològica va començar l’1 de març) dona molt poques esperances que la nova estació hagi de suposar un canvi de tendència, almenys de manera immediata.
Setmana marcada meteorològicament per l’estabilitat atmosfèrica i temperatures molt suaus
— Meteocat (@meteocat) 19 de marzo de 2023
Us ho expliquem 👇🏼 pic.twitter.com/wL7fzGTRPZ
Per saber què passarà les setmanes i mesos vinents, haurem de recórrer als mapes de predicció estacional, ja més a llarg termini.
Aquests models predictius afirmen que al març no hi haurà grans novetats. Molt poca pluja, i concentrada al nord de Catalunya.
¿I l’abril, el maig i el juny?
Els mapes predictius obren una escletxa per a l’esperança. Segons aquests models a mitjà i llarg termini, l’abril, el maig i el juny podran ser més plujosos de l’habitual a bona part de Catalunya.
A l’abril, les precipitacions cauran sobretot en comarques del Pirineu i de Lleida.
Notícies relacionadesAl juny, les pluges seran més extenses i continuades.
En cas que es confirmin aquestes prediccions, suposaria una molt bona notícia per combatre la sequera i esquivar l’alt risc d’incendi forestal.
- El Celta ridiculitza el Reial Madrid en la tornada al Bernabéu
- El "sí" guanya a Gósol i passarà a ser província de Barcelona
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Crisi a Catalunya Els agents rurals extremen el control de la zona zero de la pesta porcina i no descarten ampliar el rastreig fins als 20 quilòmetres
- L’Espanyol escala al cinquè lloc i es permet somiar
- Espanya guanyaun bronze històricen el Mundial
- El Celta ridiculitza el Reial Madrid en la tornada al Bernabéu
- Els gols no tenen idioma
