Canvi d’estació
¿Plourà aquesta primavera? Això és el que diuen les prediccions

La primavera comença aquest any amb Catalunya i bona part de la península Ibèrica castigades per la sequera. La manca d’aigua a les comarques catalanes ja supera la del 2008 i s’acosta perillosament a la de 1989-1990.
De moment, la primera setmana de la primavera astronòmica (la meteorològica va començar l’1 de març) dona molt poques esperances que la nova estació hagi de suposar un canvi de tendència, almenys de manera immediata.
Setmana marcada meteorològicament per l’estabilitat atmosfèrica i temperatures molt suaus
— Meteocat (@meteocat) 19 de marzo de 2023
Us ho expliquem 👇🏼 pic.twitter.com/wL7fzGTRPZ
Per saber què passarà les setmanes i mesos vinents, haurem de recórrer als mapes de predicció estacional, ja més a llarg termini.
Aquests models predictius afirmen que al març no hi haurà grans novetats. Molt poca pluja, i concentrada al nord de Catalunya.
¿I l’abril, el maig i el juny?
Els mapes predictius obren una escletxa per a l’esperança. Segons aquests models a mitjà i llarg termini, l’abril, el maig i el juny podran ser més plujosos de l’habitual a bona part de Catalunya.
A l’abril, les precipitacions cauran sobretot en comarques del Pirineu i de Lleida.
Notícies relacionadesAl juny, les pluges seran més extenses i continuades.
En cas que es confirmin aquestes prediccions, suposaria una molt bona notícia per combatre la sequera i esquivar l’alt risc d’incendi forestal.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys