Canvi d’estació
¿Plourà aquesta primavera? Això és el que diuen les prediccions

La primavera comença aquest any amb Catalunya i bona part de la península Ibèrica castigades per la sequera. La manca d’aigua a les comarques catalanes ja supera la del 2008 i s’acosta perillosament a la de 1989-1990.
De moment, la primera setmana de la primavera astronòmica (la meteorològica va començar l’1 de març) dona molt poques esperances que la nova estació hagi de suposar un canvi de tendència, almenys de manera immediata.
Setmana marcada meteorològicament per l’estabilitat atmosfèrica i temperatures molt suaus
— Meteocat (@meteocat) 19 de marzo de 2023
Us ho expliquem 👇🏼 pic.twitter.com/wL7fzGTRPZ
Per saber què passarà les setmanes i mesos vinents, haurem de recórrer als mapes de predicció estacional, ja més a llarg termini.
Aquests models predictius afirmen que al març no hi haurà grans novetats. Molt poca pluja, i concentrada al nord de Catalunya.
¿I l’abril, el maig i el juny?
Els mapes predictius obren una escletxa per a l’esperança. Segons aquests models a mitjà i llarg termini, l’abril, el maig i el juny podran ser més plujosos de l’habitual a bona part de Catalunya.
A l’abril, les precipitacions cauran sobretot en comarques del Pirineu i de Lleida.
Notícies relacionadesAl juny, les pluges seran més extenses i continuades.
En cas que es confirmin aquestes prediccions, suposaria una molt bona notícia per combatre la sequera i esquivar l’alt risc d’incendi forestal.
- Ambients extrems Això és el que es va trobar a l’obrir una cova segellada durant 5 milions d’anys
- Carta de comiat Mor als 35 anys la ‘influencer’ Nicky Newman: «Si llegeixes això, significa que he mort»
- Ricard Parés, president del Consell de Veterinaris de Catalunya: «Els animals podran moure’s lliurement per qualsevol espai»
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: Felipe, Guerra i ‘l’Emperador del Paral·lel’
- Medi ambient Imputat un ex alt càrrec de la Generalitat per donar un tracte de favor a la cimentera de Montcada
- Al minut La Mercè 2023: últimes notícies de les festes de Barcelona, en directe
- Telecomunicacions El fons britànic Zegona negocia amb Vodafone la compra de la seva filial a Espanya
- Barcelonejant El nou rècord de l’home de les aigües: 24 hores nedant en cercles en aquesta micropiscina
- Un mes de la mort de l’oligarca Prigojin Mig miler d’empreses de l’amo de Wagner esperen nous caps
- Estratègia socialista El PSC ajorna fins després de la investidura un congrés que reforci el seu full de ruta per arribar al Govern