Pertorbació mediterrània
«A tall d’ensaïmada», l’última predicció de Mario Picazo sobre la borrasca ‘Juliette’
L’Aemet posa data final a ‘Juliette’
Mario Picazo, sobre ‘Juliette’: «Anirà a...»
La borrasca ‘Juliette’ no ha arribat als extrems de ‘Filomena’, però acabarà sent una d’aquestes pertorbacions atmosfèriques que fan història i de què anirem parlant durant temps.
On ‘Juliette’ ha deixat més empremta ha sigut a les Balears, que ha patit durant dies nevades insòlites amb gruixos rècord a nombroses zones. A més, el temporal marítim generat per la borrasca ha sacsejat la costa de l’arxipèlag i part del litoral mediterrani peninsular.
A Catalunya i altres regions, les baixes pressions de ‘Juliette’ han causat nevades més febles però a cotes molt baixes i la seva presència ha fet de ‘passadís’ d’entrada d’una imponent massa d’aire àrtic continental que ha enfonsat les temperatures.
No va arribar a ‘medicane’
Notícies relacionades¿I ara què? El meteoròleg Mario Picazo està rastrejant el pas de ‘Juliette’ i ha arribat a diverses conclusions. En un tuit d’aquest dijous, Picazo assegura que «’Juliette’ no ha arribat a ser ‘medicane’ (huracà mediterrani), però sí s’ha convertit en una de compacta i profunda borrasca a tall d’ensaïmada».
«Avui ja recorre les aigües del Tirrè entre Sardenya, Còrcega i la península italiana, després d’haver deixat bones nevades a les Balears», conclou.
#Juliette no ha llegado a ser Medicane pero si se ha convertido en una compacta y profunda borrasca a modo de ensaimada. Hoy ya recorre las aguas del Mar Tirreno entre Cerdeña, Córcega y la península Italiana, después de haber dejado buenas nevadas en las Baleares #Copernicus pic.twitter.com/XY8b4WF9xW
— Mario Picazo (@picazomario) 2 de marzo de 2023
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
- Era energia pura
- Autònoms, crideu!
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
