Pendents del cel
La inestabilitat meteorològica regnarà durant la Mercè
Barcelona inicia la festa major amb previsió de pluja, mala mar i vent

Els barcelonins hauran d’estar pendents del cel durant les festes de la Mercè. La inestabilitat meteorològica dels últims dies es repetirà almenys durant les primeres hores de la festa major de la capital catalana. Protecció Civil ha activat el pla Inuncat per l’acumulació i intensitat de pluges fins dijous, però la vigilància es concentra principalment a les comarques del sud de Catalunya.
El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha emès avisos per pluja, mala mar i vent, però, a l’espera de comprovar què provoca a Barcelona l’acumulació d’aire fred, tot apunta que el pregó de Custodia Moreno no hauria d’estar passat per aigua.
40 litres en 30 minuts
Notícies relacionadesEntre dijous a la matinada i fins a les 12 del migdia és quan es podrien produir més xàfecs, segons el Meteocat, que indica que les comarques de Barcelona podrien registrar episodis de precipitacions locals intenses, en què es recollirien fins a 40 litres en 30 minuts:
El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat l'avís per acumulació de pluja. pic.twitter.com/LCxEehXqQI
— Meteocat (@meteocat) 22 de septiembre de 2021
El dia de la Mercè, el divendres 24, els núvols seran presents però les previsions indiquen que les pluges de les hores anteriors desapareixerien. Dissabte i diumenge es mantindrà la inestabilitat, però en principi no hi hauria precipitacions, tot i que les prediccions seran més fiables a mesura que passin les hores.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"