Segueixen les temperatures «significativament altes»
Calor intensa aquest dilluns a les illes i el sud-est, sobretot a València i Múrcia
A la resta d’Espanya les temperatures experimentaran un descens
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) anuncia per a aquest dilluns temperatures «significativament altes» a l’extrem sud-est peninsular, Màlaga, les Balears i les Canàries, amb valors que localment assoliran els 43 o 44 graus a València, Alacant i Múrcia, informa Efe. A la resta d’Espanya les temperatures experimentaran un descens.
Predominarà el cel poc ennuvolat o serè a la major part del país, tret del nord de Galícia, Cantàbric i el Pirineu, on s’espera cel ennuvolat o cobert amb precipitacions, més abundants al Cantàbric oriental, que poden anar acompanyades d’alguna tempesta ocasional al Pirineu oriental.
No es descarta alguna precipitació feble, dispersa i ocasional en altres punts de l’extrem nord peninsular i alguna tempesta aïllada en zones de muntanya de l’àrea mediterrània i cimeres de les Canàries, que seran seques o escasses tot i que acompanyades de ratxes molt fortes de vent.
Hi haurà intervals de núvols mitjans i alts la primera meitat del dia a la meitat nord i extrem sud-est peninsular i a les Balears i probabilitat de calima a les Canàries i sud-est peninsular, sense descartar-ho en altres punts de la meitat sud i zona centre, tendint a dissipar-se durant el dia excepte a les Canàries.
Superar els 40 graus
Les temperatures continuaran pujant a l’àrea mediterrània i les Canàries, de manera notable al sud del Llevant, on se superaran els 40 graus i localment es podria arribar als 43 o 44 graus a València, Alacant i Múrcia.
També s’espera que se superin els 37 graus a Màlaga i altres zones de l’extrem sud-est peninsular i els 34 a 36 graus a les Balears i les Canàries.
A la resta de la Península les temperatures experimentaran un descens molt acusat, que serà extraordinari per a les diürnes a l’altiplà nord i alt Ebre, amb valors inferiors als habituals en aquestes dates al nord-oest peninsular.
Notícies relacionadesEls vents bufaran de components oest i nord a la Península i les Balears, amb intervals de fort al litoral cantàbric i mediterrani peninsular, Estret, serres de l’extrem sud-est, Menorca, en el mitjà i baix Ebre i s’esperen alisis a les Canàries.
A Catalunya, tret d’intervals ennuvolats amb probabilitat de precipitacions febles a la Vall d’Aran, el cel estarà poc ennuvolat o serè amb intervals de núvols alts a les hores centrals. Les temperatures mínimes en descens i les màximes en descens a Lleida i Girona i en ascens a les províncies de Barcelona i Tarragona.
- Movilitat a la Catalunya central Usuaris del bus de Sallent a Barcelona se senten deixats per la nova proposta de servei
- Aliances parlamentàries El Congrés exigeix al Govern que "renunciï" a la regularització de 500.000 migrants i executi les "ordres de retorn"
- Clàssics del rock català Brams tornen amb un disc per transformar l'"aturdiment" derivat de l'1-O en "optimisme"
- ORIENT MITJÀ Espanya prepara l’evacuació dels seus militars desplegats a l’Iraq
- Cures intensives Els metges de l’UCI demanen acabar amb les guàrdies de 24 hores: "El desgast transcendeix la simple falta de son"
