Inestabilitat primaveral

La borrasca ‘Lola’ deixa pluges durant tota la setmana a Catalunya

  • Els xàfecs arriben en forma de calamarsa a punts de Girona i els núvols amb base ondulada es formen abans de les precipitacions a Barcelona, Girona i punts del litoral i prelitoral

La borrasca ‘Lola’ deixa pluges durant tota la setmana a Catalunya
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La borrasca atlàntica ‘Lola’ continuarà afectant durant els pròxims dies àmplies zones del país, tot i que amb precipitacions cada vegada «més febles i disperses» i un ambient una mica fresc, ha avançat aquest dilluns Rubén del Campo, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

A Catalunya, aquest dilluns a la tarda s’estan registrant xàfecs localment moderats i acompanyats de tempesta en punts del litoral i prelitoral central. A les comarques de Girona, els xàfecs van acompanyats de calamarsa o pedra.

A més, just abans de les precipitacions, s’ha pogut observar a Barcelona, Girona i punts del litoral i prelitoral núvols asperites, que es caracteritzen per formar unes ones a la part inferior dels núvols.

Aquest dimarts, seguiran a Catalunya xàfecs irregularment repartits en zones de muntanya, sobretot a la tarda.

Notícies relacionades

I dimecres i dijous persistirà el temps inestable, tot i que les precipitacions més probables s’esperen a tot el nord de la comunitat, amb menys intensitat i fins i tot més disperses que en dies anteriors.

La setmana acabarà donant pas a un cap de setmana una mica més estable, amb precipitacions poc probables i amb un augment dels termòmetres, especialment diumenge.

Temes:

Pluges Fred