AVÍS METEOROLÒGIC
El fred d'hivern tornarà aquesta setmana
A partir de dimecres, les temperatures cauran en picat i podrà nevar a cotes baixes

zentauroepp46501244 barcelona 11 01 2019 barcelona gente abrigada190331131408 /
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) avisa d’un marcat descens de les temperatures a partir de dimecres a la meitat nord peninsular, que dijous s’estendrà a la resta de la península i a les Balears i deixarà neu a cotes baixes de la Serralada Cantàbrica i el Pirineu.
El descens tèrmic, provocat per l’entrada d’una massa d’aire molt fred procedent d’altes latituds, vindrà acompanyat d’intensos vents de component nord, que incrementaran la sensació de fred.
La massa d’aire serà inestable, explica el comunicat de l’Aemet, i donarà lloc a xàfecs localment forts i amb tempesta a l’extrem nord peninsular.
A més, el fort descens de la cota de neu podria deixar nevades significatives a partir d’uns 600/800 metres a l’entorn de la serralada Cantàbrica i a la cara nord del Pirineu.
L’Agència de Meteorologia avisa que durant els dies següents podrien continuar els xàfecs i les baixes temperatures a gran part de la Península i a l’àrea mediterrània, amb nevades als sistemes muntanyosos peninsulars.
Quant a les Canàries, l’Aemet espera que continuï el temps inestable ja iniciat fa uns dies, amb xàfecs que podran ser més intensos dimarts a les illes occidentals.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats