La calor i les tempestes posen en alerta 24 províncies aquest dimarts

Lleida està entre les zones amb més risc de tenir fortes precipitacions

Imatge captada pel satèl·lit Meteosat per a l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Imatge captada pel satèl·lit Meteosat per a l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

1
Es llegeix en minuts

Un total de 24 províncies estaran aquest dimartsen alerta per màximes a l'interior de la meitat sud-est peninsular i a les Balears, així com pertempestesals Pirineus i per temporal marítim costaner a les Canàries, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Albacete tindrà alerta taronja (risc important) per màximes de 39 graus centígrads, mentre que l'avís serà groc (risc) per altes temperatures a Almeria, Còrdova, Granada, Jaén, Sevilla, Ciudad Real, Conca, Girona, Lleida, Alacant, València, Múrcia, Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

Tempestes

A més, a Osca, Saragossa i Navarra, hi ha alerta groga per pluges que seran ocasionalment en forma de tempesta també a Lleida. També tenen el mateix nivell d'alerta les illes d'El Hierro, Gran Canària, La Gomera, La Palma i Tenerife, on es registrarà fort onatge.

Notícies relacionades

Segons l'AEMET, estarà ennuvolat al nord de Galícia i el Cantàbric, on es podran registrar pluges febles ocasionals; també hi haurà intervals nuvolosos a l'Alt Ebre, l'est d'Andalusia i altres àrees de muntanya de la meitat oriental peninsular, amb possibilitat d'algun xàfec o tempesta, feble o localment moderada, més probable a les serralades de l'est d'Andalusia.