'El segon cafè' de La 2Cat
L'editorial de Cristina Villanueva: Europa sota ingerència
Nou capítol Trump contra Europa. Ens diu que Europa va per mal camí perquè no li agrada la multa a Musk per falta de transparència a l'antic Twitter. Ho diu mentre publica un document de seguretat que dóna suport obertament als partits ultres europeus i el seu amic, de nou, Elon Musk demana abolir la Unió Europea. La resposta europea més clara l'ha donada António Costa: "Els aliats no interfereixen en la vida política dels seus aliats." ¿Potser ja no som aliats? Als Estats Units ja només ens veuen com a clients que compren armes... L'altra resposta europea és la que sempre fem: fotografies i gestos. Com la trobada de Zelenski amb Starmer, Regne Unit, Macron, França i Merz Alemanya. Tots junts en una abraçada que rebutja el pla de pau de Trump que regalaria territoris a Rússia. I una altra batalla: la pantalla. Paramount, vinculada entorn de Trump, llança una opa hostil que pot donar-li el control d'una part del relat global. Controlar què veiem, de què parlem, o de què riem, controlar l'agenda social per la porta de l'entreteniment. Europa torna a jugar la seva autonomia política, militar… i ara mediàtica. La democràcia no pot ser una franquícia. És una decisió pròpia... Benvinguts a 'El segon cafè'.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Animació Netflix confirma la seqüela de 'KPop Demon Hunters' després de l’èxit de la primera entrega
- Carrera viral d’obstacles El parc de jocs extrem per a adults de Cornellà
- Estratègia industrial Markus Haupt, CEO de Seat: «No tenim prevista una reducció de plantilla per assolir objectius de rendibilitat»
- Castells La diada de Sant Fèlix 2026 ja té les quatre caps de cartell: Verds, Joves, Vella i Jove de Tarragona
- Allau mortal Simulacre d’accident d’esquí fora pista a La Molina

