'El segon cafè' de La 2Cat
L'editorial de Cristina Villanueva: Europa sota ingerència
Nou capítol Trump contra Europa. Ens diu que Europa va per mal camí perquè no li agrada la multa a Musk per falta de transparència a l'antic Twitter. Ho diu mentre publica un document de seguretat que dóna suport obertament als partits ultres europeus i el seu amic, de nou, Elon Musk demana abolir la Unió Europea. La resposta europea més clara l'ha donada António Costa: "Els aliats no interfereixen en la vida política dels seus aliats." ¿Potser ja no som aliats? Als Estats Units ja només ens veuen com a clients que compren armes... L'altra resposta europea és la que sempre fem: fotografies i gestos. Com la trobada de Zelenski amb Starmer, Regne Unit, Macron, França i Merz Alemanya. Tots junts en una abraçada que rebutja el pla de pau de Trump que regalaria territoris a Rússia. I una altra batalla: la pantalla. Paramount, vinculada entorn de Trump, llança una opa hostil que pot donar-li el control d'una part del relat global. Controlar què veiem, de què parlem, o de què riem, controlar l'agenda social per la porta de l'entreteniment. Europa torna a jugar la seva autonomia política, militar… i ara mediàtica. La democràcia no pot ser una franquícia. És una decisió pròpia... Benvinguts a 'El segon cafè'.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Caos en la mobilitat a Catalunya Els 23 punts crítics que Renfe identifica a la xarxa de Rodalies
- LA SITUACIÓ BLAUGRANA Eric Garcia o la construcció d’un «líder»
- Problemes de mobilitat ERC exigeix 1.700 milions més per al pla de Rodalies després del caos en el servei
- Alternativa en dubte Els busos interurbans, al límit per la crisi de Rodalies: llargues cues, retards i una hora de Gelida a Barcelona
- Millora a la xarxa ortogonal La línia H12 del bus afegeix vuit vehicles en el tram central, que utilitza el 80% dels passatgers

