EL SEGON CAFÈ A LA2CAT
L'Editorial de Cristina Villanueva: Violència masclista estructural
Pensa en una habitació: a la feina, al CAP, al metro... Hi ha deu dones. Tres han patit violència masclista. És el país en el qual vivim... La nova Macroenquesta ho confirma: la violència masclista és estructural i creix a les pantalles, als missatges, al control digital que atrapa a les més joves... Quanta violència més estem disposats a normalitzar? Perquè mentre llegim les dades, en tres dies han assassinat tres dones.
La violència masclista no és una opinió. No és un relat. La violència masclista assassina. És un problema de país, no és cosa de dones. I quan no prenem seriosament les dones, la impunitat creix. Ho hem vist aquesta setmana amb les denúncies d'assetjament contra l'exdirigent socialista Paco Salazar, silenciades massa temps.
Notícies relacionadesTant de bo, algun dia aquest editorial no sigui necessari. Voldrà dir que cap assetjament, cap burla ni cap silenci còmplice queda impune.
Benvinguts al Segon Cafè.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- En clau europea Reptes de la defensa de la UE
- Disturbis xenòfobs a Belfast Malestar social i agitació a les xarxes
- Entrada en vigor a la UE Espanya rebutja externalitzar centres d’internament
- Mercats L’Ibex polvoritza rècords històrics
- Guerra a l’Orient Mitjà El Pakistan anuncia un "text definitiu" de l’acord de pau entre els EUA i l’Iran

