Polèmica per un monòleg
Un diputat de Vox amenaça d’«acomiadar fulminantment» Marc Giró quan el seu partit «arribi a RTVE»
El polític acusa el presentador del programa de TVE ‘Late Xou’ de «riure’s dels espanyols»

Marc Giró en Late Xou /
Cada dimarts a la nit, Marc Giró fa gala de la ironia per fer una aguda crítica de l’actualitat a Espanya i a la resta del món a través del seu programa a La 1 d’RTVE, ‘Late Xou’, així com una incisiva crítica social. No obstant, no tots accepten amb bon humor els seus monòlegs. És el que li ha passat amb un diputat de Vox, Manuel Mariscal Zabala, que ha utilitzat el seu compte de X (abans Twitter) per amenaçar el presentador català.
«Marc Giró cobra 3.800 euros per programa amb diners procedents de les arques públiques. Quan Vox arribi a RTVE serà acomiadat fulminantment per riure’s dels espanyols»,ha escrit a les xarxes socials el diputat per Toledo al Congrés i vicesecretari de Comunicació de Vox, visiblement enfadat per un dels monòlegs de Giró en el programa del dimarts 23 de setembre passat.
En el seu discurs d’obertura del programa, l’humorista va fer una paròdia sobre l’«home espanyol», ironitzant sobre el fet que està perseguit per la «ideologia de gènere, laqual no et permet desplegar lliurement la teva masculinitat». L’home espanyol que, al seu torn, es dedica a «perseguir migrants, que segons sembla són els culpables de la destrucció d’Espanya».
Òscar Camps:
El presentador va assegurar que l’home espanyol «sempre tindrà el seu espai» a RTVE, la televisió «de todes», on «serà respectat». Com a mostra, va donar la benvinguda al plató el ‘típic exemplar d’home espanyol, fornit, pelut i de pell de color oliva’».
Va ser llavors quan va fer la seva aparició Òscar Camps, fundador i director d’Open Arms, l’ONG que rescata immigrants al Mediterrani, una tasca durament criticada per Vox.
«Si el que s’estigués ofegant fos un d’aquests que demana l’enfonsament del vostre barco, ¿també el salvaríeu o li donaríeu un aneguet de goma i gluglugluglú?», va interrogar Giró a Camps, al·ludint a una frase pronunciada fa unes setmanes pel líder de Vox, Santiago Abascal.
Notícies relacionades«Rescatar no és opcional, és una obligació legal. Tot capità està obligat a prestar ajuda a qui ho necessiti al mar sense tenir en compte ni condició ni bandera. Els marins estem obligats a rescatar, però alguns polítics creuen que poden enfonsar», va contestar Camps.
«Sense solidaritat ni empatia, cosa que s’enfonsarà no serà el barco d’Open Arms, sinó la nostra societat per falta d’humanitat», va finalitzar el fundador d’Open Arms.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Emirates Canvis per viatjar en avió a partir de l'1 d'octubre: no podràs portar això a la teva maleta
- Obituari Mor Claudia Cardinale, gran mite del cine italià
- Anàlisi genètica i molecular El secret de la supercentenària Maria Branyas: «Tenia la microbiota d’una adolescent i el seu rellotge biològic marcava 23 anys menys»
- Ja tenen un culpable
- Empreses El gegant nord-americà Johnson & Johnson estudia desembarcar a Barcelona
- Sistema de pensions Gairebé el 30% dels jubilats tornaria a treballar per ampliar els seus ingressos
- Al Fòrum del 4 al 6 de juny Primavera Sound 2026 mostra les seves cartes: The Cure, Doja Cat, The XX, Gorillaz, Massive Attack...
- Famosos Fati Vázquez destapa la seva relació amb Lamine Yamal i li llança una advertència: «No està ben assessorat»
- Negociació amb el PSOE Turull evita tancar la porta a una moció de censura contra Sánchez
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»