Karla Sofía mereix l’Oscar

H i ha dos motius pels quals Karla Sofía Gascón mereix l’Oscar. El primer és Emilia Pérez, una pel·lícula fabulosa que catapulta aquesta dona trans d’Alcobendas d’actriu de telesèries barates a diva mundial pels seus mèrits actorals indiscutibles. El segon és el seu compte d’X, ja tancat, que serveix com a prova que tot aquest posat moralista, progressista i políticament correcte que ha engalanat la seva promoció d’Emilia Pérez arreu del món era, en realitat, un treball actoral ecara més fabulós.
En els tuits del seu compte d’X veiem una persona molt diferent de la que concedeix entrevistes a la revista Variety o la que esbronca Pablo Motos si ell esmenta que és una dona trans. Per contra, veiem una madridista fanàtica que anomena drogata George Floyd, que és molt crítica amb l’aspecte reaccionari de l’Islam, que insulta els independentistes catalans, els líders dels partits d’esquerres i fins i tot aquest guapo president socialista la mà del qual besa ara. També critica les quotes identitàries del nou Hollywood com una cotilla ridícula.
Si aquelles opinions eren realment sinceres, Karla Sofía ha exercit el paper de diva progre d’una manera envejable; si, per contra, aquella activitat a X va ser una mera actuació, ara tothom s’ha cregut que és una fatxa encoberta, amb la qual cosa l’Oscar a la millor actriu torna a ser ben merescut.
Notícies relacionadesEm permeto recordar als cancel·ladors que a una actriu o actor cal jutjar-lo només pel que deixa veure a la pantalla. Tant a la gran pantalla com a la del mòbil, Karla Sofía reflecteix una capacitat de «semblar qui no soc», en paraules de Peter Brook, molt per sobre de la mitjana. Però el més important és que les idees polítiques de l’actriu, siguin les que siguin, sempre han quedat al marge dels seus papers. Em va molestar moltíssim que fessin fora de The Mandalorian Gina Carano quan les seves lloes trumpistes van córrer viralment per les xarxes, i que a Mel Gibson li fessin la vida impossible per ser un fanàtic cristià, i que hagin atacat Diane Keaton i Scarlett Johansson per defensar Woody Allen. Karla Sofía Gascón té tant dret a pensar en quotes com a considerar-les una bonyiga.
Si ha fingit ser una progre en la promo per optar a un Oscar, l’única cosa que ho condemna és l’opressiu ambient de pensament únic, consignes i hipocresia de Hollywood i el món cultureta en general. And the Oscar goes to her.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE