TELEVISIÓ I MAS
El 3cat

Ja sé que la plataforma 3cat va complir el seu primer any de vida fa uns quinze dies, tot i que també conec que és permès tocar qualsevol tema setmanes després del seu aniversari i no obligatòriament la setmana d’aquest. Fins i tot, millor: m’agrada tractar certs assumptes quan no toquen perquè es desmarquen de l’allau de publicacions del dia sobre el mateix tema i del –de vegades, absurd– clipping de premsa. Un miniapunt: algun dia aquests clippings hauran d’incloure entrevistes en format àudio.
Al que ens interessa: el 3cat neix amb l’objectiu d’adaptar-se als temps i sumar noves formes de consum televisiu, cada vegada més orientat cap a ordinadors, però sobretot a mòbils i tauletes. La marca TV3 és tan potent i tan internacionalment reconeguda que convé no perdre-la, tot i que sempre he pensat que el 3 de TV3, de l’any 1983, és de segona fila, d’acceptar des del principi que tens dos canals per davant (TVE1 i TVE2), i que la bíblia original d’un canal que va néixer amb molts obstacles era la de, sobretot, expandir l’idioma propi de Catalunya, tal com va defensar al seu dia el president Jordi Pujol.
Quant a l’aniversari, com apuntava fa poc la periodista Marisa de Dios en aquestes pàgines d’EL PERIÓDICO, que "durant el primer trimestre del 2025, la marca TV3/3cat reformularà una bona part dels informatius diaris com Els matins i Més 3/24 compartint un mateix plató i entorn, amb l’objectiu de reforçar una marca conjunta".
Notícies relacionadesD’acord: pot ser una bona mesura sempre que sumi en operativitat i estalviï temps d’edició i producció dels diferents programes. Però si tot això acaba en una frase bonica que queda molt bé en el dossier del primer aniversari, i més enllà de l’operativitat, a l’espectador (per televisió o en mòbils i tauletes) li és indiferent si dos programes comparteixen espai.
El que més m’agrada és que quan a la televisió que tens a casa, sempre que sigui una mica moderneta, sintonitzes qualsevol canal de la CCMA, hi apareix un botó màgic a l’esquerra de la pantalla que et convida a disfrutar de la plataforma al mateix televisor. Convido els responsables del 3cat que ampliïn l’oferta d’espais històrics de la casa: serà la millor manera per animar els que tenim una edat, se’ns diu boomers, a afegir-nos a aquesta plataforma tornant a veure programes que han format part de les nostres vides.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança