TU I JO SOM TRES
Votar a Malta

Nit televisiva d’eleccions europees. Programa guanyador: Supervivientes. Telecinco va sempre a la seva bola. Va preferir dedicar la seva atenció a Cayo Cochinos en lloc d’Europa. I va vèncer. Això de la tele va així, no hi donin més voltes.
De les cadenes que van fer nit electoral va guanyar La Sexta, seguida de prop per l’especial d’uns 60 minuts d’Antena 3. Els informatius de TVE van quedar tercers, de tres. Vicente Vallés (Antena 3) estava una mica mosca amb el Ministeri de l’Interior. Deia: "Ja són les 11 i 21, i 22, i 23 segons i se suposa que Interior hauria de tenir les dades disponibles. De fet, Interior les té des de fa hora i mitja almenys". Les dades li van arribar dos minuts després. Tampoc és una tragèdia. Al final del programa, Vallés va exclamar: "I la pregunta és: ‘¿On és Yolanda Díaz?’. No és la primera nit electoral en què no apareix. En les últimes eleccions catalanes no va aparèixer en una setmana". Avui ja sabem per què la senyora Díaz no es va deixar veure: s’estava restant de Sumar.
Ahir vaig veure Toni Comín, des de Perpinyà, a Els matins (TV3). És curiós, Junts s’ha quedat amb un sol eurodiputat (en tenia tres) i no obstant Comín estava content. Deia: "Després de 10 anys d’empats [amb ERC], ¡ara el desempat ha quedat confirmat!". I l’envaïa una gran satisfacció. O sigui, aquí el que interessa és que Puigdemont guanyi Junqueras, tot i que entre tots dos hagin perdut a Catalunya gairebé un milió de vots. Viure-ho per veure-ho.
Notícies relacionadesPer amenitzar la nit, a TVE van fer un experiment. Van enviar Carlos del Amor a veure com votaven en cinc països de la UE. Viatge llampec de 36 hores. Malta va ser el país més pintoresc que va visitar. És l’Estat més petit de la UE. Carlos, plantat a la zona turística de Sliema, que és com el Castelldefels de La Valletta, ens deia que totes les votacions a Malta superen el 72% de participació.
Aquest viatge ha sigut simpàtic, dins de la intrascendència. A mi el Del Amor que més m’interessa és el de les entrevistes de La matemática del espejo. L’altre dia va estar amb Isabel Coixet. La cineasta li va explicar que la seva àvia Trini tenia 18 germans. El seu pare –el besavi d’Isabel– quan naixia una nena feia un grunyit. Si era nen ho celebrava matant un pollastre. Potser a Waterloo avui també han menjat pollastre. El miratge d’haver guanyat, havent perdut estrepitosament.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions