Temporada 2021-2022
RTVE Catalunya renova les seves apostes amb la mirada posada en la tele digital

Amb el lema La que vols, RTVE Catalunya inicia el 13 de setembre la temporada 2021-22, apostant per la continuïtat de la programació en català: informació, anàlisi, debat i entreteniment. Aquest migdia sha presentat la nova temporada al plató del Cafè dIdees amb lassistència del director de RTVE Catalunya, Oriol Nolis, i les periodistes Gemma Nierga, Samanta Villar i Sílvia Tarragona. Lacte lha presentat la responsable de Comunicació Marta Càceres. En la foto Marta Càceres, Gemma Nierga, Oriol Nolis, Sílvia Tarragona i Samanta Villar FOTO: JOSEP ECHABURU /
RTVE ha presentat aquest matí la seva nova temporada 2020-2021 que més que per revelar novetats ha servit per conèixer en què treballa el seu acabat d’estrenar director, Oriol Nolis, en el càrrec des del juliol, els resultats del qual s’aniran veient a principis del 2022. El que sí que queda clar és que la cadena ha renovat les apostes de la temporada passada tant quant a La 2 en català, com ‘Cafè d’Idees’ i ‘Obrim fil’, com a Ràdio 4, amb ‘Avui sortim’ i ‘De boca a orella’.
«Comença una nova temporada i una nova etapa en la qual treballem amb objectius i estratègies a curt i llarg termini», ha explicat Nolis. Per començar, s’han renovat els serveis informatius de RTVE a Catalunya i participarem en programes com a ‘Crónica’ i ‘En portada’. També s’està treballant en projectes, i per encertar millor amb el que necessiten els teleespectadors se’ls preguntarà: «S’ha posat en marxa una consulta a tot Espanya per saber com voleu que sigui, els ciutadans i ciutadanes, l’RTVE del futur. I això ens servirà per prendre decisions», revela.
Així mateix, ha incidit que la cultura tindrà molta importància, i de fet s’està realitzant en coproducció un documental sobre el Govern de Tarradellas. «No sobre la seva figura, sinó sobre el seu Govern. Del que no s’ha parlat tant», va recordar. Així mateix, hi haurà teatre en català i més hores de cine doblat al català a partir del gener i s’acabarà la implantació de la tecnologia IP en el centre de producció de Sant Cugat.
Notícies relacionadesA llarg termini hi ha el projecte d’RTVE Play (que vindria a substituir l’antiga RTVE a la carta, que està en període de proves. «Tots hem canviat la manera de veure la televisió. Cada vegada més es consumeix a partir de plataformes », ha comentat Nolis. «Tot el que es fa a TVE i RNE ho podrem escoltar i veure a RTVE Play. Però també estrenarem programes directament a RTVE Play».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032