TU I JO SOM TRES
El ‘sorpasso’ d’Alfonso Arús
Febrer ha acabat i al telehipòdrom nacional, a les cadenes d’àmbit estatal, es constata una dada que ve marcant la tendència dels últims mesos: l’empat tècnic entre els imperis Atresmedia i Mediaset.
Per cadenes, Tele 5 continua guanyant –ara només per dècimes– a Antena 3, però per grups televisius és Atresmedia el que guanya –també per dècimes– a Mediaset. O sigui, un equilibri en l’habitual inestabilitat del negoci televisiu. Hi ha una dada rellevant en aquest paisatge del consum audiovisual que és de justícia ressaltar.
Em refereixo a la gran progressió, el gran ‘sorpasso’, que està protagonitzant Alfonso Arús amb el seu ‘Aruser@s’ a les ‘matinées’ de La Sexta. Comença a les 7.30 hores i acaba a les onze del matí i hi ha dies que fins i tot passa del 18% de quota de pantalla. Això, a una cadena amb una mitjana que ronda el 7%, és senzillament gloriós. O sigui que la maniobra de Ferreras, quan va contractar a Arús, ha sigut un encert indiscutible. Li deixa un formidable gruix d’audiència perquè pugui arrencar en molt bones condicions el seu ‘Al rojo vivo’.
Al programa d’Arús els experts fins l’anomenen un ‘morning’, i els més cigronaires un ‘programa despertador’. En realitat és una amalgama de continguts, enfocats a l’entreteniment aproximadament en un 80%, i en un 20% al servei informatiu. És un còctel ‘made in Arús’ que rutlla. Enginy i facècies sobre vídeos graciosos que circulen, i molt Youtube, són la seva base. Lamentablement aquella secció que a mi tant m’agradava, ‘La teletulia’, ha quedat molt disminuïda. No és culpa d’Arús. Al contrari. És víctima de la mateixa endogàmia televisiva.
Amb el fals pretext de la propietat sobre les imatges emeses, les cadenes fan una lectura malintencionada del Conveni de Berna, que és veritat que garanteix la propietat intel·lectual, però que també garanteix el dret al seu ús per a l’anàlisi i la crítica. A tal punt arriba el malaltís proteccionisme que –segons m’informa el meu canari flauta Papitu- fins i tot li prohibeixen treure imatges ja emeses a algun programa del mateix imperi on treballa Arús. ¡Ahh! És inaudit. El temen fins i tot a l’escuma.
Però l’Alfonso i al seu familiar equip tenen l’enorme mèrit que, ara com ara, qui està plantant cara de manera efectiva a ‘Las mañanas deAna Rosa’ de T-5 són precisament aquests ‘Aruser@s’ de La Sexta. I no tant des d’‘Espejo público’ d’A-3 TV. A les audiències em remeto.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- DIJOUS A LES 11.15 Concert des de Viena
- Primeres arribades El primer nadó nascut a Catalunya el 2026: Ander Muñoz Adan, de Sabadell
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Entrevista Pedro A. Martínez, professor: «Aprendre matemàtiques amb manga pot fer-ho des d’un nen de 10 anys fins a una persona de 70»
- Nova controvèrsia Els conductors rebutgen l’obligatorietat de la balisa V16 i en qüestionen l’ús: «Són millors els triangles»
- Tradició musical Nézet-Séguin firma un Concert de Cap d’Any brillant i enèrgic
- FUTBOL Els comptes del Barça i el Reial Madrid, a examen: mateixa despesa en sous, un deute incomparable
