TU I JO SOM TRES
Taula de diàleg o taula 'First dates'
Deia Buenafuente a Late motiv (#0, Movistar+) que aquesta taula de diàleg que acaba d’inaugurar-se a la Moncloa en realitat és una taula de First dates. Està ben vist. En el programa de Carlos Sobera (Cuatro) les criatures s’asseuen a lligar, però mai se sap si acabaran a petons o a mossegades. En aquest sentit anava també la ironia de Toni Soler a Està passant (TV-3). Va traure una foto dels dos grans aspirants a lligar (Sánchez i Torra) i els van retocar els ullets i semblava que sí, que hi havia ganes d’afecte. Però mai se sap com anirà la cosa. Wyoming a El intermedio (La Sexta) ens advertia: «Compte que aquesta taula pot ser com aquella taula rodona del rei Artur o com la taula de l’últim sopar de Jesucrist». Mal assumpte si és com alguna d’aquestes dues. La del Rei Artur va acabar com el rosari de l’aurora, i la de l’últim sopar, amb Jesucrist clavat en una creu. Aquesta ha sigut la visió dels humoristes de la tele sobre aquesta primera taula de diàleg en zona monclovita. La visió dels programes informatius ha sigut més espinosa.
En el TN vespre (TV-3) i en el Telediario (TVE-1) hi ha hagut prudència. Diria que fins i tot un toc d’esperança. Però en els dos informatius s’han fixat molt en l’expressió «qualsevol acord es farà dins del marc de la seguretat jurídica». A TVE-1 la ressaltaven en positiu, com dient: tranquils que això és la garantia que Espanya no es trenca. A TV-3 la van ressaltar en un altre sentit, amb reticència: «Aquesta expressió sempre porta controvèrsia». ¡Ah! Substituir Constitució per seguretat jurídica ha sigut un exercici d’alta escola malabarista.
Notícies relacionadesEn algunes cadenes privades hi ha hagut una anàlisi més extremista. A ‘A-3 Noticias’ deien: «El Govern s’asseu a negociar amb els independentistes. Torra no fa un pas enrere. Només negociarà autodeterminació i presos fora de la presó. Les altres coses queden fora de la taula». O sigui, un punt d’alarmisme. Però, per apocalipsi, el que ens van transmetre les ‘Noticias’ d’El Toro TV (abans Intereconomía): «No hi ha humiliació que Sánchez no estigui disposat a aguantar a canvi d’estar en el poder. ¡Torra ha sigut rebut com si fos el dirigent d’un altre país!». ¡Ahh! Tot i ficar aquestes maneres de mirar i d’informar en una coctelera, i agitar-les molt, no sé si arribaríem a un punt d’equilibri periodístic.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos