TU I JO SOM TRES
Dos presidents al telèfon
En un lapse de temps de 17 dies només han brotat dos nous presidents a l'hipòdrom polític espanyol: Pedro SáncheziQuim Torra.Al Polònia (TV-3) els han retratat amb precisió: dues rareses, dos que han arribat a un càrrec tan excels per vies heterodoxes.A Sánchez l’han dibuixat circulant amb dos retrovisors penjats de les espatlles de la seva jaqueta. És l’única manera que té de poder esquivar els ganivets que li van llançant a traïció els que a la moció de censura van votar ocasionalment a favor seu, alguns fins i tot tapant-se el nas.Torra ens l'ensenyen despatxant cada dia amb Puigdemont per videoconferència.Segons l’òptica del Polònia, aquesta submissió ja no és un plaer, sinó un destorb amb caires d’irritant ridiculesa. Finalment els polacs ens han mostrat a Sánchez i a Torra parlant per telèfon,Torra cosa que tots els informatius de divendres ens han assegurat que és cert.
Home, encara que la conversa que ha escenificat Polònia va acabar amb Sánchezenviant literalment “a la merda” Torra, el sarcasme televisiu sempre ens mostra que en política tot és relatiu. La política segueix l’aforismed’Heràclit d’Efes: “Tot canvia, res no és”.O sigui, que potser Torra acabarà aviat amb la grotesca videoconferència berlinesa que ens van escenificar amb tanta conya.Diuen que és un home llegit i culte, o sigui, que segurament coneixerà les advertències del convenient Sun Tzu aL’art de la guerra: “Si aconsegueixes una bona posició, protegeix-la”.Només ha de mirar enrere i veure com de bé li va anar a Pujol. Durant 23 anys va viure com un maharajà pactant amb Felipe, o amb Aznar, segons la conveniència del moment. El cel pot esperar, ens va ensenyar Warren Beatty el 1978. En aquella pel·lícula, Beatty era un àngel a qui li esperava la glòria i el paradís celestial. Però vivia molt bé a la Terra.
EL VÍDEO D'ESTREMERA .– Dimecres, dia 6, el TN vespre (TV-3) el va emetre. Ens deien: “És sens dubte la imatge del dia. Pel seu valor documental l’emetem gairebé íntegrament”. No hi va haver reflexió. És possible que no sabessin què dir en aquell moment. Venint d'on venia el vídeo, crec que no sabien quina era la posició convenient. Les interpretacions, contradictòries, no van arribar fins l’endemà. Torra s'ha declarat a favor de la publicació.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
