'Salvados' i la situació de les caixes d'estalvis conquisten Twitter
El 'hashtag' #jugandoabanqueros s'ha convertit en 'trending topic' poc després de l'inici del programa
Després de repassar la setmana passada ladespesa militar a Espanya, el programa'Salvados' ha tornat a arrasar aquest diumenge a lesxarxes socials --a falta de les xifres d'audiència-- amb una nova entrega titulada'Jugando a banqueros'. Jordi Évole, que en aquesta ocasió ha abordat la sobtada i fulminant desaparició de les caixes d'estalvis espanyoles reduïdes en poc temps a dues, s'ha situat com a 'trending topic' a Twitter pocs minuts després de començar el programa amb el 'hashtag' #jugandoabanqueros. També el terme 'Cajas' s'ha convertit en tendència.
Com a aperitiu i per entrar en situació, 'El Follonero' ha indagat en l'evolució de les caixes d'estalvi des del seu origen. "L'obra social era la raó de ser de les caixes d'estalvi" ha declarat José Moisés, un economista que ha afirmat que el descrèdit total de les caixes es va produir "el dia que Bankia va sortir a borsa", el 20 de juliol del 2011.
QUERELLA
Ja entrats en matèria, Évole ha entrevistat laportaveu d'UPD,Rosa Díez per conèixer els detalls de la querella presentada pel seu partit contra la cúpula directiva de Bankia. I li ha preguntat sobre el perquè de lapolitització de les caixes, que fins no fa gaire representaven la meitat del sistema financer espanyol al sumar 45 entitats.
La resposta de Díez ha estat que "els polítics arriben a la conclusió que calia controlar els Consells d'Administració". Les reaccions a la intervenció de la portaveu d'UPD, s'han disparat immediatament aTwitteramb el 'hashtag' #jugandoabanqueros. Aquest tuit de ¿@JeronimoGJresumeix els comentaris generals: "Rosa Díez parla dels polítics en tercera persona, com si ella hagués estat lampista els últims 25 anys".
SENSE REQUISITS
Un altre dels moments que han disparat els tuits a la xarxa social ha estat l'entrevista d'Évole a una exconsellera de la Caja del Mediterráneo(CAM). De la mà d'aquesta exconsellera, 'Salvados' ha revelat alguns secrets del funcionament intern delsconsells d'administració i les comissions de control. Segons aquesta exconsellera, per entrar al Consell d'Administració "no es demanava cap requisit", una afirmació amb la qual 'Salvados' ha respost com van arribar a aquests organismes polítics, capellans, constructors i fins i tot professors de ballet.
Notícies relacionadesTambé ha estat motiu d'indignació a Twitter l'afirmació que "es feien reunions de directius de la CAM a l'Índia, Grècia, Rússia, l'Argentina, els EUA... per fer convivències".
COLOFÓ
El colofó del programa d'aquest diumenge ha estat la visita d'Évole a Caixa Ontinyent, la caixa més gran d'Espanya després d'aconseguir sobreviure al 'tsunami' financer. Un cas exemplar que ha despertat algun comentari d'elogi en Twitter, com el de¿@CarlosFerrero27 : "Ontinyent demostrant que tots els valencians no som corruptes".
- Un exèrcit de joves contra el foc de Larouco
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Urbanisme El poc habitatge nou a BCN costa de 273.000 a 20 milions d’euros
- Mobilitat Catalunya entrenarà la IA per a la conducció autònoma
- Salut mental ¿Hi ha una etapa grisa en la vida? La ciència diu que sí, i passa en aquesta edat
- Permís denegat Israel impedeix l’entrada a Collboni en el seu primer viatge oficial al Pròxim Orient
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Política Del «piròmana» a la directora de Protecció Civil al «no dona per a més» a Montero: les polèmiques paraules d’Elías Bendodo
- Del 23 al 31 d’agost Les festes de Sants 2025 s’engalanen pendents del temps i amplien el seu pla pilot de reciclatge