tu i jo som tres

El rossinyol contraataca

El bitllet de Ferran Monegal. / {periodico}

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

En cap text, estudi o tractat sobre ornitologia existeix cap apunt o referència al voltant del fet que el rossinyol sigui un ocell perillós o agressiu. Ben al contrari. És un ésser inofensiu. És veritat que és una criatura esquerpa, que sol cantar al declinar el dia, quan la nit apunta. Però la seva melodia no és negra, ni lúgubre, sinó un dels cants de sonoritat més extraordinària, només comparable al canari flauta i a la cadernera. És a dir que l'Al Banoque hem vist aquesta setmana alDeluxe(T-5) ja no és aquell rossinyol que refilava amb melindrosa delicadesa allò deLa MañanaoFelicità. El que hem vist ha estat una tremenda mutació de passeriforme a depredador, protagonitzant un ferotge, àcid i terrorífic recital -gens melòdic, per cert- contra la seva exRomina Power. Han estat tres hores seguides de vòmit, repuntant i contestant el vòmit que al seu torn va evacuarRomina contra ell, fa una setmana, al mateix programa. El contraatac d'Al Banoes va basar principalment en l'acusació que la seva ex és una drogoaddictafumeta(«i potser alguna cosa més») i que va inculcar el consum de substàncies als seus fills, seguint l'exemple de la gran«mestra de la droga», o sigui, la seva sogra, la mare deRomina, l'actriuLinda Christian, morta recentment. Tot i això, quan ja feia més de dues hores queAl Banoabocava misèries i residus putrefactes, va tenir un instant, un plus, un últim cop terrible. Va ser quan va llançar:«El que diré ara és molt greu. Any 1988, Milazzo, Sicília. Ylenia arriba amb el seu nòvio. El fidanzato d'Ylenia es banya al mar. Romina es capbussa amb ell. I passa...». ¡Ah! aquest cop va ser letal. No només per acusarRomina d'haver mantingut relacions amb el promès de la seva filla, sinó per la conseqüència que se'n va deduir i que va quedar flotant al plató: que la desaparició d'Yleniapodria tenir aquesta canallada com a origen.

Notícies relacionades

Un cop arribats a aquest punt, cal fer una reflexió estrictament televisiva. Aquestes successives aparicions a T-5 deRomina, d'Al Bano, del seu fillYari (dissabte aLa noria) no són aquesta vegada fruit de l'habitual perversió d'una cadena que utilitza i esprem criatures indefenses

-i els seus familiars-, aquella fràgil i desprotegida tipologia que la cadena recol·lecta als planters dels seusrelity shows. Aquesta vegada són ocells que de fràgils o desprotegits no en tenen res. Són enormes. Potents. Ben instal·lats. És a dir, són ells els que utilitzen la tele per mercadejar amb la sevafelicità corrompuda.