tu i jo som tres
Paraules majors
És interessant l'estratègia que està dissenyant A-3 TV. Aposta decididament per les telesèries per diferenciar-se clarament de la gran cadena rival, Tele 5, que entén la programació televisiva com una papilla homogènia remenada en un contenidor. Ara mateix, la cadena del grup Planeta acaba d'estrenar una nova producció, factura anglesa, tituladaDownton Abbey. ¡Ah! Això ja són paraules majors en matèria de telesèries. Es va estrenar a Anglaterra el setembre del 2010, amb un pressupost per capítol d'un milió d'euros. I efectivament es noten. És una producció excel·lent. Vestuari, tractament del color, realització i interpretació responen a aquests paràmetres que els britànics anomenenhigh quality. La història arrenca amb la notícia de l'enfonsament delTitanic, o sigui, l'abril del 1912. El succés commociona la mansió dels comtes deGratham, perquè en el terrible succés mor el gran hereu d'aquesta saga familiar. A partir d'aquí la trama ens introdueix en la magnífica mansióDownton Abbey, i anem coneixent les criatures que hi viuen, des dels rics de les plantes principals, fins als empleats de les plantes baixes i els soterranis. O sigui, unsouvenir, unremember, a aquella exitosa sèrie, també britànica, que aquí va emetre TVE amb el títol d'Arriba y abajo. Del quadro d'intèrprets s'ha de destacar la veterana actriuMaggie Smith, que encarna el paper deViolet, gran matriarca del clan, i que ja en el primer capítol ens depara una escena deliciosa: arriba l'invent de l'electricitat a la seva mansió, i davant aquella bàrbara explosió lumínica s'atabala, i acaba protegint-se amb el ventall per evitar l'intolerable«¡fulgor!». Estem doncs davant una estrena de primera, que ens acosta a la manera d'entendre la tele, i la ficció, de països amb paràmetres d'indiscutible qualitat i talent.
ELISEU CLIMENT.-Des del 17 de febrer, l'acció d'uns quants talibans amb poder ha aconseguit eradicar de tot el País Valencià el senyal de TV-3. Honrosa gesta, sí senyors. Amb notable oportunitatXavier Bosch(Àgora, TV-3) va invitar l'altre diaEliseu Climent. Li va preguntar: «¿Quin és el pecat de TV-3 perquè no es pugui veure a València?». IClimentva contestar:«Perquè és en català. I perquè des de la guerra de successió ens volen separar. És una mesura capitanejada bàsicament pel senyor Camps». Home, es podria seguir l'estratègia d'enviar-li uns vestits. Potser fa efecte.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Maltractament a GENT GRAN La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Els riscos dels microplàstics per a la fertilitat: què has de saber si vols ser pare o mare
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
- Hongria Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- Complex d’oci i esport Paella gratis i rumba en directe en la inauguració del nou ‘wakepark’ de Castelldefels
- Comissió bilateral El Govern espanyol i la Generalitat pactaran el finançament singular de Catalunya en una reunió el 14 de juliol