Eliminació de comptes
Google comparteix aquesta alerta per als usuaris de Gmail
Si ets usuari de Gmail, això t’interessa. Google ha començat a avisar els internautes que utilitzen el seu servei de correu electrònic que a partir del mes de desembre vinent començarà a eliminar milions de comptes personals inactius.
El gegant tecnològic de Mountain View, Califòrnia, ja va advertir a principis del 2023 que efectuaria aquesta purga de comptes, que forma part d’una actualització de la seva plataforma. Ja el 2020 va començar a eliminar els continguts d’aquests comptes inactius.
Aquesta depuració s’iniciarà l’1 de desembre i afectarà els comptes personals de Google que s’hagin mantingut inactius durant dos o més anys. Per inactiva, la companyia entén no iniciar sessió, llegir o enviar un correu, veure Youtube, compartir fotos, utilitzar Google Drive o realitzar cerques.
Segons PCMag, Google es desfarà d’aquests comptes no utilitzats perquè són més vulnerables i susceptibles a ser piratejats per criminals informàtics que després els utilitzen per compartir fraus de manera camuflada. També és més probable que aquests comptes abandonats no hagin activat l’autentificació de dos factors, que reforça la seva ciberseguretat.
Documents, fotos i esdeveniments
Notícies relacionadesGoogle ja ha començat a notificar els comptes afectats. D’aquí tres setmanes, eliminarà no només aquestes adreces electròniques, sinó també gran quantitat d’informació que tinguin associada. Segons Forbes, això inclourà els missatges enviats i rebuts, però també documents de Google Docs, imatges de Google Fotos i esdeveniments de Google Calendar.
Aquesta política tan sols afectarà els comptes personals. Així, Google no eliminarà comptes que estiguin vinculats a empreses o altres organitzacions, tot i que estiguin inactius. També hi ha altres excepcions, com ara si el compte té una targeta regal amb saldo actiu o si es va utilitzar per comprar alguna cosa a la botiga digital Google Play.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Comunitat Valenciana La dimissió i un avanç electoral guanyen força en els dies més crítics de Mazón
- Observatori Social de l’Habitatge Prensa Ibérica-Santander Enquesta: El 78% dels catalans reclamen un acord sobre la llei del sòl que agilitzi la construcció de pisos
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
