Canvis a la xarxa social
Elon Musk torna a canviar el preu de Twitter: això és el que costarà

Nous canvis a X, la xarxa social anteriorment coneguda com a Twitter. El seu propietari, Elon Musk, ha confirmat aquest divendres que pròximament la plataforma llançarà dos nous plans de subscripció que canviaran l’experiència de l’usuari.
El pla ‘premium’ actual, introduït el febrer passat, costa 8 euros al mes o 84 euros a l’any. Els que paguen tenen accés a beneficis com el pin blau de verificació del compte, la possibilitat d’editar les publicacions i un millor posicionament d’aquestes per impulsar la seva viralitat.
Musk crea ara dos nivells més, com va avançar ‘Bloomberg’ a principis de mes. El primer costarà menys de 8 euros al mes i no reduirà la quantitat d’anuncis vistos pels usuaris. L’altre serà més car i sí que eliminarà tots els anuncis. El pla actual, d’altra banda, mostrarà «la meitat d’anuncis» als subscriptors. El preu d’aquestes dues noves versions és encara una incògnita.
Guanyar més diners
Amb aquest nou moviment, el magnat tecnològic busca atraure més gent a pagar per l’ús de X. I és que el pla de subscripció llançat fa vuit mesos no sembla estar generant els diners esperats. L’últim any, els ingressos per publicitat de la companyia, la principal via d’ingressos, han caigut un 55%, segons una anàlisi externa a què Reuters va tenir accés.
Aquest no és l’únic gir pres per Musk amb la intenció de potenciar el minvat negoci de l’antic Twitter. A principis de setmana, el polèmic empresari va confirmar que els nous usuaris de la xarxa social hauran de pagar obligatòriament un dòlar a l’any per poder publicar missatges. La mesura, que es testejarà primer a Nova Zelanda i les Filipines, tindria l’objectiu de «combatre els bots (comptes automatitzats) sense bloquejar usuaris reals».
Musk ha utilitzat recurrentment l’argument dels ‘bots’ per justificar pujades de preu. No obstant, múltiples informes detallen com els canvis introduïts pel magnat, especialment el pla de subscripció, estan donant ales a la desinformació. Una recent investigació assenyala que el 74% de les notícies falses més virals sobre la guerra entreIsraeliHamas van ser compartides per usuaris verificats de la plataforma. Alguns fins i tot han sigut amplificats pel mateix Musk, una cosa ja habitual.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials
- ART Aquesta és l’obra de Picasso que ha desaparegut en un viatge de Madrid a Granada per ser exposada: valorada en 600.000 euros
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024
- INFORME Perfil de les addiccions: l’alcohol és la substància més consumida entre les dones, seguida de la cocaïna