Novetats tecnològiques
WhatsApp ja permet fer compres al seu mercat més important
L’aplicació de missatgeria instantània salta al negoci del comerç electrònic i permetrà als usuaris de l’Índia poder realitzar pagaments des de l’app, una funció que podria ampliar-se a altres països

WhatsApp fa temps que busca convertir-se en una app tot terreny que vagi més enllà de la missatgeria instantània. És per això que Meta, l’empresa matriu també propietària de Facebook i Instagram, va llançar ahir la seva primera experiència per permetre als seus usuaris realitzar tota mena de compres a través de la plataforma, una experiència que, de moment, queda limitada a l’Índia.
El gener del 2018, WhatsApp va introduir WhatsApp Business, una plataforma de comunicació de pagament pensada per a empreses. Aquesta modalitat permetia als negocis crear un catàleg de productes. Tanmateix, no oferia una possibilitat de compra de principi a final, des de seleccionar el producte i afegir-los al carro fins a pagar-lo. Fins ara.
Meta s’ha associat amb el gegant del comerç electrònic indi JioMart –que pretén competir amb Amazon– per posar en marxa aquesta funció, cosa que permet als usuaris comprar aliments directament des de la plataforma. Aquesta aliança és especialment estratègica, ja que l’Índia és el mercat més important per a Meta, on l’aplicació és utilitzada per 500 milions de persones cada mes.
Tot i que aquesta funció es desplegarà probablement en altres països, WhatsApp haurà d’arribar a acords amb els reguladors nacionals de cada mercat per poder tenir els permisos necessaris per operar com a plataforma de comerç electrònic. A l’Índia aquest procés s’ha allargat dos anys, segons ha assenyalat Bloomberg.
Camí a ser una ‘superapp’
Aquesta nova funció respon a una estratègia econòmica. Fins ara, WhatsApp ha suposat una petita part del negoci de Meta, majoritàriament publicitari. L’app guanya diners cobrant pel seu pla per a empreses i venent anuncis a les seves altres plataformes que redirigeixen els usuaris al xat privat d’una empresa.
Notícies relacionadesFa anys que el seu director executiu, Mark Zuckerberg, intenta canviar això i el salt al comerç en línia és un primer gran pas. Així, la companyia espera que la possibilitat d’introduir pagaments des de l’app ampliï la seva possibilitat de negoci i generi més ingressos, especialment en un moment en què el gegant de les xarxes socials ha tingut la seva primera caiguda d’ingressos. Meta està testant aquestes vies en mercats creixents en els quals és molt popular com l’Índia o el Brasil.
Amb aquest salt WhatsApp prossegueix el seu camí per convertir-se en una ‘superapp’ similar a WeChat, l’aplicació xinesa que permet als seus usuaris xatejar, realitzar compres i fins i tot firmar tota mena de tràmits oficials com un casament o un divorci. En els últims mesos, Meta ha introduït una sèrie de novetats que milloren la usabilitat de l’app.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos