L''STREAMING' PREM L'ACCELERADOR

Netflix prova la funció de veure pel·lícules fins a 0,5 vegades més ràpid

L'anunci que la plataforma experimenta amb una funció per veure les pel·lícules fins a 0,5 vegades més ràpid encén la ira de directors i actors

L''speed-watching' ja s'ha tornat popular entre usuaris de 'podcats', audiollibres i Youtube

the-irishman

the-irishman

5
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El laboratori de Netflix sempre està traient fum. No hi ha setmana que no es coli en la premsa especialitzada alguna de les seves noves idees per innovar en la indústria de l’‘streaming’. Com diria la Mala Rodríguez, Netflix «marca el minut» [i «se hace tirabuzones con las bombas que le tiran los mamelucos»]. Després que a un dels seus CEO se li escapés que estudien una manera «amigable» per frenar l’ús compartit de contrasenyes, ara sabem que està provant –en certs abonats amb dispositius mòbils Android– una funció que permetrà als usuaris prémer l’accelerador, literalment, veure els continguts més ràpid. Curiosament, l’experiment s’està fent poques setmanes abans de l’estrena de la seva pel·lícula més llarga fins ara, ‘El irlandès’, de Martin Scorsese, que arribarà als cines el 15 de novembre, i 12 dies després ja estarà disponible a la plataforma. La cinta, que compta amb actors de la talla d’Al Pacino, Robert de Niro i Anna Paquin, i que la crítica ja ha qualificat d’«obra mestra», té un metratge de 210 minuts (¡tres hores i mitja!). Amb la nova funció, qui tingui pressa, podrà veure el drama criminal fins a 0,5 vegades més ràpid.

En realitat, no es tracta d’una ocurrència del gegant de l’‘streaming’. L’‘speed-watching’, la tendència d’endrapar com més i més ràpid millor els productes de la indústria de l’entreteniment és una cosa que ja s’estila a ‘podcats’, audiollibres i a Youtube (hi ha extensions de Google Chrome per accelerar el visionament). Fa anys que el consumidor va descobrir que podia escoltar àudios a un ritme més ràpid sense perdre el context i, a més, disfrutar de l’experiència (tot i que sigui amb veus que recorden ‘Albin y las ardillas’). 

Segons el lloc especialitzat Android Police, la nova eina en proves de Netflix, només disponible en un petit subconjunt de dispositius Android, té l’opciód’augmentar la velocitat a 1,25x o 1,5x, però també alentir-la a 0,5x o 0,75x.

Alguns dispositius mòbils Android proven la funció d’alentir i accelerar el visionament a Netflix. / ANDROIDPOLICE.COM

«Sempre estem experimentant amb noves maneres d’ajudar el públic a utilitzar Netflix», ha confirmat un portaveu de la companyia a la revista ‘Variety’. «Aquesta prova permet variar la velocitat en què les persones miren programes al mòbil. Com amb qualsevol prova, pot ser que no es converteixi en una característica permanent a Netflix», rebla. 

Distorsionar l’art

A diferència de Youtube, els continguts de Netflix s’inclouen en el setè art, per la qual cosala notícia ja ha ofès els cinèfils. Ja va passar quan la plataforma va pressionar perquè les pel·lícules s’estrenessin al mateix temps a les sales de cine que als salons de casa, o al permetre que els espectadors se saltin els títols de crèdit tan sols prement un botó.

Un dels primers a posar el crit al cel a Hollywood ha sigut el director Judd Apatow, que ha interpel·lat directament Netflix a través de Twitter: «No, Netflix, no. No em feu trucar a cada director o creador de sèries a la Terra per lluitar contra vosaltres en això».

«Et donem coses boniques. Deixa-ho com estava destinat a ser vist», reclama el creador de ‘Love’ (Netflix) i ‘Girls’ (HBO). 

Sean Baker, director de ‘Tangerine’ (2015) i ‘The Florida Project’ (2017), creu que es tracta d’«una absoluta falta de respecte a l’art i els artistes». Així mateix, el director i guionista Phillip Bradley ‘Brad’ Bird –‘Els increïbles’ (1 i 2), ‘Ratatouille’, ‘El gigante de hierro’, ‘Tomorrowland: El mundo de mañana’– és de l’opinió que és «una altra espectacular mala idea, i una altra manera de reduir la ja agonitzant experiència cinematogràfica».

El codirector de ‘Spider Man: Un nuevo universo’, Peter Ramsey, també s’ha queixat de la idea, que ha qualificat com una «merda»: «¿Tot ha d’estar dissenyat per als més ganduls i de mal gust?». I Peyton Reed, director d’‘Ant-Man’, s’afegeix a les crítiques: «Aquesta és una idea terrible, i jo i tots els directors que conec hi lluitaran en contra».

Aaron Paul, estrella de ‘Breaking bad’ i protagonista de la seva continuació,‘El camino’–film acabat d’estrenar també a Netflix, i que va ser vist en 25 milions de llars durant la seva primera setmana de llançament–, també ha compartit a les xarxes la seva consternació, i demana a la plataforma que no continuï amb el projecte, ja que això «significaria que estaria prenent el control de l’art de tots els altres i destruint-lo».

«Dependrà del ‘feedback’

Notícies relacionades

Davant de l’allau de crítiques, la vicepresidenta de servei de Netflix, Keela Robison, ha fet públic el següent comunicat:

«Habitualment provem noves eines que podrien ajudar a millorar Netflix. L’últim mes hem començat a provar diferents controls addicionals, incloent-hi la velocitat de visionament en mòbils. És una opció que ha estat disponible des de fa molt temps en reproductors de DVD, i que ha sigut demanada freqüentment pels nostres socis. Per exemple, la gent vol tornar a veure la seva escena favorita o anar més a poc a poc perquè està veient una pel·lícula en un idioma estranger.Hem sigut sensibles amb les preocupacions dels creadors i no hem inclòs pantalles més grans, televisions concretament, en aquest test. També hem corregit automàticament l’àudio en velocitats més ràpides i més lentes. A més, els subscriptors hauran de triar variar la velocitat cada vegada que vegin una cosa nova en lloc que Netflix mantingui la seva configuració partint de la seva última elecció.No tenim plans de donar a conèixer aquests tests a curt termini. I que afegim o no aquestes opcions per a tot el món en algun moment dependrà del ‘feedback’ que rebem».

Finalment, Robinson afegeix com a «opinió personal», que «no és qüestió de posar el crit al cel davant de qualsevol novetat, per molt inadequada que pugui semblar».

Temes:

Netflix