El Periódico de Tarragona
Seguretat nuclear
Protección Civil del Estado provarà l’ES-Alert a les àrees nuclears de Catalunya el 27 i el 29 d’abril
A la demarcació de Tarragona es durà a terme a les àrees de Vandellòs II i Ascó
La central nuclear de Ascó (Ribera dEbre). /
El sistema ES-Alert es posarà a prova a les zones properes a les centrals nuclears espanyoles entre el 24 d’abril i el 13 de maig. El simulacre es durà a terme a les àrees de nivell I, amb un radi de deu quilòmetres, previstes en els plans d’emergència exterior, com el PENTA I a Catalunya.
Al voltant de la central nuclear de Vandellòs II (Baix Camp), la prova tindrà lloc el 27 d’abril, mentre que a la d’Ascó (Ribera d’Ebre) es farà el 29 d’abril. Atès que la notificació d’una emergència nuclear és competència de l’Estat, serà la Subdelegació del Govern a Tarragona l’encarregada d’activar l’avís, i el Centro Estatal de Seguiment i Coordinació d'Emergències (CENEM) qui el difondrà.
Notícies relacionadesL’exercici començarà a les onze del matí de tots dos dies i, durant un període d’entre 15 i 20 minuts, s’enviarà el missatge a través de les antenes repetidores de les companyies telefòniques. La subdelegada del Govern a la província, Elisabet Romero, compareixerà poc després des de la seu a Tarragona per fer un primer balanç del simulacre.
El simulacre també es durà a terme a Burgos, Càceres, Guadalajara i València, i arribarà a un total de 61 municipis i més de 75.000 habitants.
Camp de Tarragona Protecció Civil Tarragona Accidents nuclears Govern Centrals nuclears Energia nuclear
- A puente de Vallecas Mor un menor apunyalat per un jove des d’un patinet a Madrid
- Aquesta matinada passada Detinguts tres homes a Vila-seca acusats de robar combustible d’autobusos
- Racons emblemàtics de Catalunya L’espectacular poble de conte a mitja hora d’Igualada
- Infraestructura ferroviària El Govern demana endarrerir el desmantellament de l’accés de Rodalies a l’aeroport d’El Prat de Barcelona
- Orient Mitjà El ministre d’Exteriors de l’Iran viatja a Islamabad amb una petita comitiva i el Pakistán assegura que les negociacions amb EEUU "tindran lloc aviat"
