Investigació
Identificats sis menors per difondre missatges homòfobs contra un professor de Mallorca
La Guàrdia Civil va localitzar la setmana passada els ordinadors des d’on es van enviar les imatges vexatòries
Els presumptes responsables són nois de quinze anys, tots residents a la localitat
La Guàrdia Civil ha identificat sis menors, tots d’uns quinze anys, com a presumptes responsables de la difusió d’una sèrie d’imatges de contingut sexual i homòfob contra un professor de l’institut Baltasar Porcel d’Andratx. Els agents van concloure la investigació la setmana passada i han remès l’informe a la Fiscalia de Menors, que està pendent de prendre declaració als nois abans de decidir quina mesura adopta.
El centre educatiu va denunciar públicament ahir que un dels seus professors havia estat víctima d’una sèrie de missatges de contingut sexual i homòfob difosos a través de la plataforma Google Classroom, utilitzada habitualment per a comunicacions internes entre professors i alumnes, i per a la qual s’havia creat un perfil fals. La denúncia va arribar la setmana passada al quarter de la Guàrdia Civil d’Andratx, que va iniciar una investigació.
Notícies relacionadesUna ràpida cerca informàtica va permetre localitzar els ordinadors des dels quals s’havien difós aquests missatges, i a partir d’aquí identificar els presumptes autors. La Guàrdia Civil tenia identificats sis nois, tots d’Andratx i d’uns quinze anys, com a presumptes autors de la creació i la difusió de les imatges. Els nois poden ser considerats autors de delictes d’odi i contra la integritat moral.
La Guàrdia Civil ha remès un informe amb el resultat de la investigació a la Fiscalia de Menors, que està pendent de prendre declaració als adolescents i decidir quines mesures se’ls apliquen.
- ¿Missió impossible? Tres projectes culturals d’envergadura aspiren a aconseguir que els barcelonins tornin a ramblejar
- Nova actualització ¿Qui guanyarà les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà dels sondejos
- ELECCIONS ANDALUSES Juanma Moreno acudeix a les urnes amb «molt bones sensacions» i espera una alta participació: «Ara tot està obert»
- Gastronomia Barqueta de piripi: així és la recepta de la tapa que ha conquerit Rosalía i que es pot fer en 15 minuts
- L'alternativa al paper de cuina que cada cop fan servir més llars: neteja millor i ajuda a estalviar
