Judici
Nacho Vidal al·lega davant la jutge que conduïa després de ser drogat en una casa de cites
El conegut actor porno és jutjat a València per circular amb el permís retirat i sota els efectes de substàncies tòxiques
La fiscalia li demana 5.400 euros de multa i que indemnitzi un policia lesionat amb 22.000 euros més
L’actor de cine per a adults Ignacio J. G., més conegut com a Nacho Vidal, va ser jutjat ahir en un Jutjat Penal de Valènciaper dos delictes contra la seguretat viària; conduir amb el permís retirat i a més fer-ho sota els efectes de substàncies tòxiques. El Ministeri Fiscal sol·licita per a ell dues multes de 2.700 euros per cadascun dels dos delictes i que en concepte de responsabilitat civil indemnitzi un agent de la Policia Nacional, que va resultar lesionat durant la detenció l’octubre del 2020, amb 22.000 euros.
«Vaig cometre la negligència d’agafar el cotxe abans de temps, ‘mea culpa’»,va reconèixer Nacho Vidal davant la jutge després d’aclarir que ja havia realitzat els cursos de recuperació de la llicència de conduir – com així va acreditar documentalment la seva defensa–, però es va justificar esgrimint que no havia pogut realitzar l’examen a causa que amb motiu de la pandèmia per covid no li donaven data.
L’actor porno, que només va voler respondre a les preguntes de la seva lletrada, la penalista Mercedes Boix, va al·legar que aquell dia 3 d’octubre del 2020 va agafar el cotxe per venir d’Enguera a València per anar a una casade cites. Segons la seva argumentació, va ser allà on suposadament l’haurien drogat per robar-li «4.000 euros que portava en efectiu». Diners que portava quan va ser parat per la policia.
Un agent de la Policia Nacional que es trobava franc de servei va alertar el 091 al veure un vehicle que circulava per la Gran Via de les Germanies de València «de manera erràtica». Segons va declarar aquest testimoni, el conductor –que posteriorment va ser identificat com a Ignacio J. G.,– es quedava adormit als semàfors i feia canvis de carril sense sentit, cosa que posava en risc la circulació i la resta d’usuaris de la via.
Diverses patrulles li van donar l’alto, cosa a què no va fer cas, fins que finalment van creuar els vhicles i el van fer aturar-se a l’avinguda Ausiàs March. Segons van coincidir tots els policies que van declarar en la vista oral, l’estat de Nacho Vidal mostrava que es trobava sota una forta influència de substàncies tòxiques. De fet, es deixava caure sense motiu, no responia a les seves preguntes i semblava patir al·lucinacions. «Estava totalment fora de si i molt agressiu», va remarcar un dels policies, que fins i tot assegura que el conductor intentava arrencar-se la pell.
Un oficial de la Policia Nacional, al mirar de subjectar-lo, va patir una fractura al bíceps per la qual va estar un any sencer de baixa laboral. Per aquests fets reclama en concepte de responsabilitat civil 22.000 euros. Xifra que la defensa de Nacho Vidal considera totalment fora de lloc i la lesió que va patir el policia atribueix a una de les caigudes del seu client i al que va qualificar d’«absurda i extralimitada intervenció policial».
Per la seva banda, Vidal, de 51 anys, va manifestar que amb prou feines recorda res de quan el van aturar, «només que hi havia molts cotxes de policia tancant-me el pas». Segons va explicar a la jutge, es va desmaiar i quan va recobrar el coneixement ja era a l’Hospital de La Fe, lligat a un llit i envoltat de més d’una desena de policies.
Van trobar gran quantitat d’èxtasi líquid en sang
En l’anàlisi de sang es va trobar una quantitat de 0,89 mg/l de GHB (àcid gamma-hidroxibutíric), una mena d’èxtasi líquid que actua com a potent depressor del sistema nerviós i que en dosis elevades, com la que l’acusat va donar, pot portar a la pèrdua de la consciència, com va explicar la forense de l’Institut de Medicina Legal de València.
S’hi aferra precisament l’advocada de la defensa per mantenir que no pot parlar-se de cap delicte, ja que el seu patrocinat no era conscient dels seus actes i tenia anul·lades les seves capacitats volitives i cognitives en el moment en què va ser aturat per la policia.
El que en qualsevol altre tipus d’il·lícit penal seria suficient per absoldre l’acusat, al tractar-se de delictes contra la seguretat viària el fet d’anar tan drogat que amb prou feines podia mantenir-se conscient podria jugar en contra seu, hagués ell pres de forma voluntària aquesta substància o si com Vidal va insistir en el seu torn d’última paraula: «Em van posar alguna cosa a la copa».
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Borrasca Emilia València, en alerta vermella: la pitjor part, a partir del migdia, i amenaça les comarques del 29-O amb fins a 250 l/m2
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- El diari de Noah Salut mental i mitjans de comunicació: entre informar i manipular
