Mort del noi cordovès

Una càmera va gravar com Álvaro Prieto va caure fulminat després de tocar un cable d’alta tensió

La policia va obtenir després de localitzar el cos imatges d’una gasolinera pròxima que mostren que el jove cordovès va accedir al recinte on va ser trobat el seu cos possiblement per tornar a intentar pujar al tren

4
Es llegeix en minuts
Isabel Morillo

L’autòpsia determinarà tots els extrems sobre la mort del jove cordovès de 18 anys Álvaro Prieto però la investigació policial comença a tenir elements sòlids per encaixar totes les peces. Tal com ha avançat ‘Diario de Sevilla’ i ha pogut confirmar aquest diari de fonts de la investigació, la Policia Nacional va obtenir ahir imatges que demostren que el noi va accedir al recinte on es va trobar el seu cos el mateix matí de la seva desaparició, el 12 d’octubre, i que va pujar al sostre del tren on quatre dies després i de forma sorprenent, gràcies a uns reporters de TVE, va aparèixer el cos. Una vegada que es va localitzar el cadàver, els investigadors van acudir a una gasolinera pròxima on hi ha càmeres de seguretat i van demanar visionar-ne les imatges. Allà van poder veure no només el noi cordovès al sostre del tren sinó també com va caure fulminat, han confirmat a El Periódico de España fonts de la investigació.

Això consolida la teoria que Álvaro Prieto va tenir una mort accidental i possiblement va morir electrocutat després de tocar un cable d’alta tensió d’una catenària, cosa que li ocasionaria una brutal descàrrega elèctrica. Des del sostre del tren, el noi va caure a l’espai entre els dos vagons on va quedar encaixat el cos sense que les forces i cossos de seguretat de l’Estat hagin sigut capaços de trobar-lo. Van ser les imatges d’un càmera per a TVE les que van trobar el cadàver del noi.

La reconstrucció dels fets aposta perquè el jove, que va agafar el tren de les 7.30 de tornada a Còrdova després d’una nit «normal» de festa amb els amics a Sevilla, va mirar de pujar, pel que sembla fins a dues vegades, en altres trens sense bitllet i va ser interceptat pels serveis de seguretat. Després d’això, va sortir de l’estació de Santa Justa, Sevilla –hi ha imatges de la seva sortida passades les 9.30 del matí–, i es va posar a caminar per l’avinguda de Kansas City. Des d’allà, a l’altura del pont de la carretera Carmona, va poder accedir a les parts de les vies on s’ubiquen els tallers de manteniment dels trens. Possiblement, sense mòbil i sense diners, va pensar que des d’allà podria tornar a les andanes evitant la seguretat per tornar a pujar a un tren de camí a casa. Un fatal accident, al pujar al sostre d’aquest tren avariat i tocar una catenària, va poder posar fi a la seva vida.

Tal com va confirmar Renfe, aquest tren estava aturat i sense donar servei des del 24 d’agost. Era la màquina que havia tingut un accident a Alcolea un dia abans, el 23 d’agost, quan va atropellar un vehicle, tal com va avançar ‘Diario Córdoba’, diari de Prensa Ibérica. El tren de mitjana distància estava des d’aleshores sense moure’s i va ser aquest dilluns quan es va posar en marxa per emprendre unes maniobres sense viatgers. Aquest moviment va mostrar el cos d’Álvaro Prieto, que havia quedat encaixat entre dos vagons. Que el tren no estigués en funcionament no significa que no hi hagués electricitat a les catenàries, els cables aeris que alimenten amb energia elèctrica les locomotores i que tenen una tensió mínima d’uns 3.300 volts, expliquen fonts del cas. Prou potència perquè el noi pogués morir en l’acte electrocutat. A l’espera que al llarg del matí d’aquest dimarts s’acabi l’autòpsia a l’Institut de Medicina Legal de Sevilla, les lesions del cos del noi mostren que tenia danys per cremades molt greus en almenys una mà i al cap.

Va rebutjar ajuda

El delegat del Govern central a Andalusia, Pedro Fernández, va confirmar en una entrevista a Canal Sur que «la investigació posa de manifest que no hi van participar terceres persones». A més no hi ha senyals per mort violenta al cos del noi. L’autòpsia, que estarà acabada entre avui, dimarts, i dimecres, determinarà exactament de què va morir Álvaro Prieto. Fernández sí que ha confirmat els actuals indicis que parlen d’«electrocució» després d’una «situació desgraciada per una actitud que costa entendre a l’accedir a una zona restringida i arribar als tallers on es produeix la mort». El delegat del Govern central no s’explica per què «no va voler acceptar ajuda» i va precisar «pel que m’han informat se li ofereix carregar el mòbil, però no hi accedeix».

Notícies relacionades

Fernández va confirmar que les imatges captades per les càmeres d’una gasolinera en les quals se’l veu accedint al sostre del tren s’obtenen després de trobar el cos perquè «es posa el focus» a la zona.

Ningú s’explica com no es va veure el cos després de quatre anguniosos dies de recerca. El delegat va defensar que «es va fer allà una batuda visual i amb drons, però era impossible veure el cos des de l’exterior i que es fa visible quan es desenganxen els vagons».