Tres setmanes de recerca

Investiguen si el cadàver trobat a Mallorca és el de l’home desaparegut a les Medes

  • Els forts corrents marins podrien haver-lo empès fins a l’illa des de la costa de l’Empordà

Investiguen si el cadàver trobat a Mallorca és el de l’home desaparegut a les Medes
2
Es llegeix en minuts
Guillem Sánchez
Guillem Sánchez

Periodista

Especialista en Successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d'emergències

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Investiguen si el cadàver trobat ahir divendres al Port de Sóller de Mallorca pertany a l’home extraviat a les illes Medes el 24 d’octubre passat. El cos va ser recuperat per la Guàrdia Civil davant el conegut com a mirador de Santa Caterina. Es troba en avançat estat de descomposició després de diversos dies al mar, tal com va publicar el diari ‘Última Hora’. Segons les fonts consultades per EL PERIÓDICO, el cadàver presenta a simple vista indicis que el relacionen amb la persona que els equips d’emergències fa tres setmanes busquen a les Medes, una hipòtesi que oficialment no es confirmarà o desmentirà fins que proves biològiques confirmin que es tracta del veí de l’Estartit (Torroella de Montgrí, Baix Empordà). Els forts corrents marins haurien desplaçat el cos gairebé 300 quilòmetres en les tres setmanes que han transcorregut des que es va perdre, els que separen la costa de la comarca de l’Empordà de Mallorca.

El veí de l’Estartit tenia 41 anys i les inicials del seu nom són X. G. Aquell diumenge, després del clàssic de futbol que va enfrontar el FC Barcelona contra el Reial Madrid, va sortir a navegar amb un amic. El mar estava tan mogut aquella tarda que a aquella hora cap altra nau va abandonar el port de l’Estartit. A prop de les Medes, segons la declaració de l’amic, X. G., taxista de professió i conegut al municipi, es va llançar a l’aigua.

 El dispositiu de rescat va ser diari durant gairebé dues setmanes malgrat el temporal marítim sota el qual van transcórrer algunes jornades. L’operació va estar liderada pels GEAS (Grups Especials d’Activitats Subaquàtiques) de la Guàrdia Civil amb base a l’Estartit amb el recolzament dels seus homòlegs de Barcelona i els submarinistes del GRAE dels Bombers de la Generalitat i també dels de Bombers de Barcelona. Des de la superfície, van assegurar la tasca dels bussejadors embarcacions del Servei Marítim de l’institut armat i de la unitat aquàtica dels Mossos d’Esquadra. Malgrat que en la segona setmana de recerca es va afegir a la tasca un robot amb càmeres teledirigit des de la superfície, no va ser possible trobar-lo. El submarí no tripulat era un ROV (Remotely Operated Vehicle) model Pro 4 IP65 BASE aportat de manera altruista per l’empresa Hidroesfera de Palamós.

 

Notícies relacionades

Entre el 25 d’octubre i el 5 de novembre, els GEAS han fet més de 80 immersions que, en suma, van mantenir sota l’aigua a submarinistes durant 4.800 minuts que van consumir 240.000 litres d’aire. L’àrea rastrejada en aquelles jornades va arribar a les 130 hectàrees compreses entre la costa i les Medes, un perímetre quadrangular que s’ha mesurat amb el GPS de l’embarcació que tirava dels bussejadors.

A partir del 5 de novembre, després dels dos dies d’immersions consecutives, s’havia optat per fer recerques més puntuals. «No per deixar de buscar-lo», afirmen fonts del dispositiu. Es va optar per aquesta mesura perquè se sospitava que els forts corrents podrien haver desplaçat molt lluny el cadàver, com sembla que així ha passat.