Operació de la Policia Nacional
Detinguts a Barcelona quatre presumptes fugitius reclamats per França i Alemanya
Estan suposadament implicats en robatoris, blanqueig de diners, estafa o tràfic de drogues i armes
La Policia Nacional ha detingut a Barcelona quatre presumptes fugitius reclamats per França i Alemanya per nombrosos delictes –entre els quals robatori, estafa continuada i tràfic de drogues– a través de tres operacions diferents.
Dos són un home i una dona que treballaven a les ordres d’un ‘vor v zakone’ (crim organitzat d’origen rus) i vinculats amb múltiples robatoris a comerços i domicilis, així com nombroses estafes d’entitats bancàries i blanqueig de diners, segons ha informat la Policia Nacional aquest diumenge en un comunicat.
La primera intervenció va tenir lloc a finals de juny, quan agents espanyols van rebre informació per part d’autoritats franceses sobre la possible ubicació a Barcelona de dos fugitius reclamats per França. Els investigats havien fet més de 150 transferències bancàries de diners obtinguts il·lícitament amb diverses identitats, i la dona tenia un rol de beneficiària de transferències de diners corresponents al botí aconseguit per la cèl·lula criminal georgiana.
Després d’algunes gestions, els agents van localitzar la seva residència a Barcelona i van aconseguir detenir-los gràcies al dispositiu. S’enfronten a diverses penes que impliquen una estada mínima de deu anys a la presó en territori francès.
Dos arrestos més
Notícies relacionadesEn unes altres dues operacions, la Policia Nacional ha aconseguit localitzar i arrestar a la capital catalana dos fugitius més buscats a Alemanya i França. A finals de juny es va detectar a la ciutat a un home buscat per les autoritats germàniques pels delictes de tràfic de drogues, tinença i tràfic d’armes i lesions. Segons la policia alemanya, el fugitiu havia participat en la venda de marihuana, cocaïna, èxtasi i metamfetamina, i comerciava amb subfusells.
A principis de juliol, les autoritats franceses van comunicar la possible presència a Barcelona d’un fugitiu buscat a França per tràfic de drogues i organització criminal que liderava el transport de grans quantitats d’haixix des d’Espanya al país gal.
- A Astúries Mansour Gueye, el senegalès que després d'una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: "Vaig venir per buscar-me un futur millor i tenia clar que el primer era aprendre l'idioma"
- Aquest dijous El vent i els plàtans en flor provoquen una pluja de pol·len en una Barcelona vestida de gala per a Sant Jordi: «Hi ha nivells d’al·lergògens excepcionals»
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
