35 detinguts
Els Mossos destapen l’aliança entre els dos clans de narcos més potents de Catalunya
Els Mossos d’Esquadra han detingut 35 membres dels dos clans familiars més potents de Catalunya, acusats de traficar amb cocaïna, marihuana i armes des de la Zona Franca de Barcelona i el barri de la Mina de Sant Adrià de Besòs (Barcelona), en l’última fase d’un cop contra aquestes bandes.
Segons ha informat la policia catalana, la investigació, liderada pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Badalona, es remunta a l’any passat i s’ha dividit en tres fases amb l’objectiu de desarticular dues bandes dedicades al tràfic de drogues i armes, que també blanquejaven capitals amb els guanys que obtenien.
Les indagacions van permetre connectar l’activitat delictiva de dues organitzacions emparentades des de fa generacions, Los Manolos de la Mina i Los Mulatos de la Zona Franca, del clan principal de la família Jodorovich, coneguda històricament pels seus vincles amb el negoci del narcotràfic a Barcelona i Sant Adrià de Besòs.
Els investigadors creuen que el vincle entre els dos clans s’ha mantingut al llarg dels anys gràcies al fort control territorial i a l’absència d’enfrontaments, cosa que els ha permès reforçar la seva hegemonia contra altres bandes rivals, sobretot referent al tràfic de marihuana.
Els dos clans s’organitzaven de forma piramidal, amb els respectius líders al capdavant, sempre membres de les famílies que centralitzaven les ordres; al següent esglaó se situaven persones de la màxima confiança, executors directes de les vendes d’armes i drogues, que cobraven comissions per les transaccions, i per sota els col·laboradors, que sovint tenien la funció de guardar la mercaderia o cultivar la marihuana.
Tres fases
La primera fase d’investigació, que va culminar el 2 de juliol de l’any passat, es va centrar en el clan de Los Manolos de la Mina i es va saldar amb 24 detinguts –set d’ells van ingressar a la presó–, dotze plantacions de cànnabis intervingudes, així com sis armes de foc, entre aquestes un subfusell de guerra similar als AK 47 russos.
La segona fase va finalitzar l’1 de març passat després de l’arrest de 17 sospitosos, vuit dels quals van entrar a la presó.
Finalment, la setmana passada els Mossos van donar un cop contra Los Mulatos, del clan principal de la família Jodorovich, al constatar evidències de blanqueig de capitals i determinar el bloqueig de béns immobles per un mínim de 800.000 euros.
En total, es van detenir 35 persones, 15 d’elles ja a la presó.
Durant els registres, es van intervenir 615.000 euros en metàl·lic, deu armes de foc curtes i llargues com dos subfusells tipus AK-47, amb més de 500 projectils de munició, dos quilos de cocaïna, cinc d’haixix, deu de cabdells de marihuana i van desmantellar dues plantacions a Cornellà de Llobregat i Fogars de Montclús.
Notícies relacionadesEn el conjunt de les tres fases, els Mossos han detingut 77 persones, intervingut 1,14 milions d’euros, fet 90 entrades judicials i decomissat 17 armes de foc –tres d’aquestes de guerra–, més de 60.000 euros en joies, tretze vehicles i droga per valor de 250.000 euros.
També han desmantellat 20 plantacions de cànnabis amb capacitat per produir marihuana per valor anual de més de cinc milions d’euros venuda a la menuda.
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Nadal Barcelona encendrà els llums de Nadal cinc dies abans que l’any passat amb un espectacle “molt entranyable”
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024
- AVANÇ Els efectes de la cultura de la cancel·lació, Tema del Diumenge
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Les conseqüències del canvi climàtic L’àrea del Montsià amb més riuades no està catalogada com a zona inundable
- Sondejos La migració divideix