Sostenibilitat
L'economia espanyola aconsegueix reduir un 5,4% la quantitat de residus que genera a l'any

Residus en un abocador.
L'economia espanyola va generar 110,1 milions de tones de residus el 2022, un 5,4% menys que l'any anterior. D'aquests, 3,5 milions van correspondre a residus perillosos ―un 6,9% menys que en 2021― i 106,6 milions a residus no perillosos ―un 5,3% menys―, segons les Estadístiques sobre Recollida i Tractament de residus de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Per part seva, les empreses gestores de residus urbans van recollir 23 milions de tones de residus en 2022, un 0,8% més que l'any anterior. D'aquests, 17,8 milions de tones van correspondre a residus barrejats i 5,2 milions a residus de recollida separada.
Resultats de les empreses gestores
En termes per càpita, respecte a les empreses gestores, a Espanya es van recollir 482 quilograms de residus per persona i any, un 0,2% menys que en 2021. D'aquests, 374 quilograms per persona i any van correspondre a residus barrejats i 108 quilograms a recollida separada. Entre aquests últims, es van recollir 31,3 quilograms de paper i cartó, 30,7 de residus d'animals i vegetals, i 19,6 quilograms de vidre.
Els residus recollits de manera separada d'animals i vegetals van augmentar un 2,3% en 2022 i els de vidre un 6,3%, mentre que els de paper i cartó van disminuir un 0,7%.
Les comunitats autònomes que més residus urbans van recollir durant l'any 2022 van ser Andalusia (4,8 milions de tones), Catalunya (3,5 milions) i la Comunitat de Madrid (2,8 milions). Per tipus, a Catalunya es va recollir la major quantitat de paper i cartó (394,1 milers de tones), d'envasos mixtos (201,1) i de vidre (199,8).
Per habitant, les Illes Balears van recollir la major quantitat de residus per persona (662,1 quilograms) en 2022 i, al contrari, a La Rioja es va recollir la xifra més baixa (403,7 quilograms).
Notícies relacionades..........
Contacte de la secció de Medi Ambient: crisisclimatica@prensaiberica.es
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»