medi ambient

El foc en una indústria d’Òrrius causa un abocament parafina

La prioritat és evitar que el producte, que va arribar a una riera, es desplaci per l’entorn natural i retirar-lo quan la seguretat ho permeti.

El foc en una indústria d’Òrrius causa un abocament parafina

Jordi Pujolar / ACN / ACN

1
Es llegeix en minuts
Guillem Costa
Guillem Costa

Periodista

Especialista en medi ambient, sostenibilitat i biodiversidad

ver +

L’incendi declarat ahir al voltant d’una indústria d’Òrrius (Maresme) va provocar un abocament de parafina des de les instal·lacions afectades cap a un rierol pròxim. Els cossos d’emergències, a més d’abordar l’extinció del foc en l’estructura i a la zona forestal adjacent, van activar l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) perquè faci seguiment de l’evolució del producte en el medi natural.

El foc, la propagació forestal del qual està estabilitzada i és menor (0,5 hectàrees aproximadament), va provocar preocupació pel possible impacte ambiental de l’abocament. Fonts de l’ACA van detallar que els bombers no feien servir aigua en les tasques d’extinció a la zona afectada per la parafina i que, per aquesta raó, el producte que va arribar al curs no s’hauria de desplaçar en excés. Les mateixes fonts van explicar que es tracta d’una substància molt densa i que, al refredar-se, quedaria retinguda, fet que en facilitarà la retirada una vegada acabi l’episodi.

Tot i així, sembla que una part de la parafina, a causa de les altes temperatures assolides, es va tornar líquida i amenaçava d’anar aigua avall pel torrent, de manera que l’agència monitora fins on pot arribar i "els seus possibles efectes". La prioritat dels equips d’emergència és evitar que el producte es desplaci per l’entorn natural i retirar-lo quan les condicions de seguretat ho permetin. Com a mesura de precaució, l’ACA va avisar també la depuradora per si arribava cap resta a través del clavegueram, així com al municipi, perquè estigui informat de la situació i de l’evolució. El seguiment es mantindrà mentre duri l’emergència i fins que sigui possible avaluar amb més precisió l’abast del material vessat.

Notícies relacionades

Alerta mòbil

El foc es va originar al pati d’una empresa situada al carrer de Lleida del municipi i es va propagar a la massa forestal. La indústria afectada és Proquinat, una companyia dedicada a la fabricació de ceres i parafines per a espelmes. Les flames van obligar Protecció Civil a enviar una alerta als mòbils de la zona per demanar el confinament de la població d’Òrrius. El missatge va instar els veïns a no sortir al carrer i tancar les portes i les finestres. Els més pròxims van ser desallotjats.