Incivisme
Detinguts vuit joves per danys durant una festa il·legal al metro
 
	Acto vandálico de un grupo de grafiteros en la estación de metro de Santa Eulàlia /
Els Mossos van detenir vuit joves entre 17 i 28 anys com a presumptes autors de pintades en combois del metro de Barcelona, Renfe i els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a més de causar altres danys, tot per un valor conjunt d’uns 54.000 euros.
La policia catalana va informar ahir en un comunicat que els fets van tenir lloc el mes de gener passat en el transcurs de la macrofesta il·legal al metro anomenada Subway Party. Hi van participar unes 170 persones, la majoria grafiters, i es van vandalitzar instal·lacions i combois del suburbà, Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), fets que van obligar a tallar la circulació ferroviària.
Els participants van ocupar massivament els espais públics del metro. Els Mossos indiquen que es van consumir estupefaents i es van provocar molèsties, amb altaveus amb la música a gran potència. Per fer les pintades, van accionar els frens d’emergència dels vagons per obligar els combois a parar, cosa que va alterar el servei ferroviari.
Notícies relacionadesEls detinguts van ser acusats de danys i desordres públics. Els investigadors tenen identificats tres joves més per haver participat en els actes vandàlics, per la qual cosa no descarten noves detencions.
A més, els agents van poder relacionar els detinguts amb 17 fets delictius més de característiques semblants, ocorreguts entre el novembre del 2024 i el juny del 2025, casos en què també van fer servir el fre d’emergència per frenar els combois i la circulació. Els vuit detinguts es mouen sovint per Europa i sumen 49 antecedents.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
 
			