Una comissió de Mossos i la nova DGAIA previndrà la pederàstia
La consellera Mònica Martínez Bravo, a su llegada a la comisión de Drets Socials del Parlament. /
La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, va anunciar ahir, durant una compareixença davant la comissió de Drets Socials del Parlament, la creació d’una comissió mixta formada pels Mossos d’Esquadra i la nova Direcció General de Prevenció i Protecció de la Infància i l’Adolescència (DGPPIA, nomenclatura de la nova DGAIA), amb l’objectiu de prevenir casos de "depredadors" que amenacin menors en situació de risc.
Durant la seva compareixença per donar explicacions sobre el cas de la menor sota guarda de la DGAIA que va ser violada per una xarxa de pederàstia, la consellera va explicar que es tracta de crear un "òrgan permanent" per analitzar i fer seguiment de possibles casos. En el dia d’avui, ja hi havia una relació contínua entre la DGAIA i els Mossos, però era de tipus més informal.
"Xacra social"
Notícies relacionadesMartínez Bravo va remarcar que aquesta nova col·laboració amb els Mossos busca ser "més forts" en la lluita contra la "xacra social" de la pederàstia i els abusos a menors. "Un espai de treball que ens ha de permetre desplegar un pla de protecció integral en l’àmbit digital, que inclogui campanyes de sensibilització massives", va indicar. Va afegir que la policia utilitzarà intel·ligència artificial (IA) per detectar "depredadors digitals i menors en risc", una cosa que ja va explicar fa dues setmanes en roda de premsa.
"Aquesta comissió ha de ser un òrgan permanent, amb reunions recurrents per analitzar casos amb risc de victimització delictiva, ja sigui detectats a través de les xarxes o per qualsevol altre indici. Un òrgan permanent amb un funcionament regulat i una assignació clara de responsabilitats", va detallar. D’altra banda, Martínez Bravo va apel·lar a la "responsabilitat col·lectiva" tant en l’àmbit parlamentari com en el social en el marc del procés de refundació de la DGAIA.
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Gestió de la dana L’Es Alert de les 20.11 hores també es va retardar gairebé dues hores per treure l’accent a València i substituir «tipus» per «tipo» i «aquest» per «este»
- Enquesta del centre d’investigació Reina Sofia a mil mares i pares Parlar de sexe a casa és tabú: quatre de cada 10 famílies eviten l’educació sexual
- La caiguda del sistema de control de trànsit paralitza tots els trens de Rodalies durant 10 minuts
- Procedent de l’Hospitalet Víctimes de l’accident de bus a França litiguen al jutjat per ser indemnitzats un any després del sinistre
- El Barça intenta impedir un altre ridícul i només vendrà entrades als seus socis en el partit contra l’Eintracht
