Una comissió de Mossos i la nova DGAIA previndrà la pederàstia

La consellera Mònica Martínez Bravo, a su llegada a la comisión de Drets Socials del Parlament. /
La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, va anunciar ahir, durant una compareixença davant la comissió de Drets Socials del Parlament, la creació d’una comissió mixta formada pels Mossos d’Esquadra i la nova Direcció General de Prevenció i Protecció de la Infància i l’Adolescència (DGPPIA, nomenclatura de la nova DGAIA), amb l’objectiu de prevenir casos de "depredadors" que amenacin menors en situació de risc.
Durant la seva compareixença per donar explicacions sobre el cas de la menor sota guarda de la DGAIA que va ser violada per una xarxa de pederàstia, la consellera va explicar que es tracta de crear un "òrgan permanent" per analitzar i fer seguiment de possibles casos. En el dia d’avui, ja hi havia una relació contínua entre la DGAIA i els Mossos, però era de tipus més informal.
"Xacra social"
Notícies relacionadesMartínez Bravo va remarcar que aquesta nova col·laboració amb els Mossos busca ser "més forts" en la lluita contra la "xacra social" de la pederàstia i els abusos a menors. "Un espai de treball que ens ha de permetre desplegar un pla de protecció integral en l’àmbit digital, que inclogui campanyes de sensibilització massives", va indicar. Va afegir que la policia utilitzarà intel·ligència artificial (IA) per detectar "depredadors digitals i menors en risc", una cosa que ja va explicar fa dues setmanes en roda de premsa.
"Aquesta comissió ha de ser un òrgan permanent, amb reunions recurrents per analitzar casos amb risc de victimització delictiva, ja sigui detectats a través de les xarxes o per qualsevol altre indici. Un òrgan permanent amb un funcionament regulat i una assignació clara de responsabilitats", va detallar. D’altra banda, Martínez Bravo va apel·lar a la "responsabilitat col·lectiva" tant en l’àmbit parlamentari com en el social en el marc del procés de refundació de la DGAIA.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Comunitat Valenciana Mazón, a 24 hores d’amarrar un sou públic de 150.000 euros
- Augmenten les agressions Una agressió cada quatre dies contra el personal de seguretat de Rodalies: «M’han intentat apunyalar tres vegades»
- El truc infal·lible per treure les taques de suor del coixí
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles