Medi ambient
El Govern retira totes les restriccions per sequera que quedaven excepte a Riudecanyes
Les zones de l’Alt Empordà que continuaven en fase d’alerta passen a la fase de normalitat i deixen enrere la sequera
El Govern aposta per noves interconnexions elèctriques i centrals reversibles per evitar apagades

La portavoz del Govern, Sílvia Paneque, este martes en rueda de prensa /
El Govern ha acordat aquest dilluns aixecar les restriccions per sequera a gairebé tot el territori català, a excepció de l’embassament de Riudecanyes, que seguirà amb limitacions. La mesura, aprovada pel Comitè Interdepartamental de la Sequera, afecta vuit sistemes hídrics que milloren la seva situació gràcies a les últimes pluges.
L’aqüífer Fluvià-Muga, l’embassament de Darnius Boadella,l’Empordà i la zona de la serralada Transversal deixen enrere l’estat d’alerta i passen a una fase de normalitat. El Consorci d’Aigües de Tarragona, els embassaments dels rius Llobregat i Ter, i el sistema Ter-Llobregat també se situen en nivells normals després d’haver estat en prealerta.
La consellera de Territori, Habitatge i i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ho ha anunciat després de mantenir una trobada a Madrid amb la ministra Sara Aegesen i el secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán.
Notícies relacionadesEn aquesta trobada, Paneque també ha acordat el conveni entre Acuamed i l’ens de proveïment d’Aigua Ter Llobregat (ATL) per tirar endavant la licitació de la dessalinitzadora de la desembocadura de la Tordera abans d’estiu. «Malgrat la situació de normalitat, és important avançar en totes les mesures necessàries per estar preparats davant futures sequeres», ha assegurat Paneque.
Pla per al Delta
A la reunió també s’ha arribat a un acord sobre la protecció del delta de l’Ebre. «El ministeri s’ha compromès a treballar amb el document de la Generalitat i hi haurà un sol pla de gestió per al delta pactat també amb la taula de consens», ha explicat la consellera. Això significa que l’Estat acceptarà donar llum verda al pla holandès de defensa de la franja costanera. Consistirà a col·locar sorra que reforci els aiguamolls per evitar l’erosió durant els temporals. Quant a biodiversitat, el ministeri es planteja també renaturalitzar àrees de la desembocadura del riu Fluvià.
Camp de Tarragona Conselleria de Territori Medi ambient Ministeri per a la Transició Ecològica Aigua Sequera Energia Gestió de l'aigua
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Arrencada del curs polític El Parlament celebrarà el debat de política general el 7, 8 i 9 d'octubre
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- UNA RECONSTRUCCIÓ PROFUNDA Guardiola transforma el vell City fitxant un altre Pep
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cinc plantes per foragitar els mosquits de casa aquest estiu