Mobilitat ferroviària
Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores
Sobre les quatre de la tarda, Adif ha informat que ja circula un tren cada mitja hora, però només entre L'Hospitalet i la Garriga
Un tren necessita moltes coses per poder circular. Entre aquestes, el sistema de senyalització que permet marcar els trens quan poden passar per un determinat punt. Això és precisament el que ha fallat aquest divendres en la línia R3 de Rodalies, on també s’ha ensorrat la comunicació, ja que el sistema de megafonia ha deixat de funcionar en la majoria d’estacions. L’avaria s’ha registrat a les 13.20 hores i ha obligat a tallar la circulació de trens entre Montcada-Ripollet i Puigcerdà. És a dir, 140 quilòmetres i 26 estacions afectades. Passades les quatre de la tarda, Adif, el gestor de la infraestructura, ha informat de la recuperació parcial del servei, entre L'Hospitalet i la Garriga, amb un tren cada mitja hora.
En aquell moment hi havia set trens circulant per la línia que han pogut avançar fins a l’estació més pròxima. A l’arribar a les andanes, els viatgers han pogut seguir el seu camí en autobusos. Però serà difícil que passi el mateix per als que tinguin previst agafar l’R3 aquesta tarda, és a dir, que no hi ha temps material per posar en marxa un pla alternatiu de transport per carretera. Al tractar-se de gairebé tota la línia, i tenint en compte que és divendres, sembla molt difícil que passi. Personal d’Adif, l’empresa pública que s’encarrega del manteniment de la infraestructura ferroviària, ja s’ha mobilitzat per mirar de resoldre el problema, però per ara no hi ha previsió sobre quan es podrà tornar a la normalitat.
El caos de Rodalies ha centrat aquesta setmana bona part de l’activitat política a Catalunya. El president Salvador Illa va reconèixer dimarts que el servei de Rodalies «no funciona com hauria de funcionar», però va prometre que, gràcies a les obres i inversions que s’estan portant a terme, es notarà «una millora progressiva».
- Trucades a la Fundació ANAR Creixen un 500% els infants amb conducta suïcida: passen de 958 abans de la pandèmia a 6.467 el 2025
- Alto el foc Els 10 punts del pla de pau que negociaran l’Iran i els Estats Units per posar fi a la guerra
- Paisatge La cascada més espectacular de Catalunya llueix en el seu millor moment: la visita al Salt de Sallent i una caiguda de més de 100 metres
- Habitatge Junts manté el veto a la pròrroga dels lloguers: "En comptes d’ajudar els vulnerables, n’afegeix més"
- Girona encadena tres mesos seguits de temporals extrems: temporal, ventades i la dana
